Ministrul Educației declara în urmă cu câteva zile, când rata de incidență din marile orașe se apropia de 6 la mia de locuitori, că sistemul de învățământ online prezintă încă multe probleme, aducând în discuție lipsa platformelor de evaluare online. Vestea bună este că platformele există, într-o piață a startup-urilor edTech care de la an la an începe să devină tot mai efervescentă. Cu toate acestea, educația digitală din România se află încă la început de drum, după cum a declarat într-un interviu wall-street.ro, Alexandru Șelaru, fondator edus.ro și Edu Academy.

Pe măsură ce orele se desfășoară și în online, deja de doi ani, platformele educaționale au început să devină în multe școli o punte de dialog între profesori, elevi dar și părinți. Edus.ro este una din aceste platforme de organizare, evaluare, comunicare și suport în activitatea școlară, devenită și partener oficial Google în România. Start-up-ul creat de Alexandru Șelaru asigură fluxul complet de predare și învățare de la clasă, în spațiul digital, fiind disponibilă pentru predare online, teme și teste, notare și prezență, comunicare și suport în timp real.

Cum s-a născut edus.ro

Alexandru Șelaru își amintește că era anul 2014 când s-a gândit să pună bazele edus.ro. Ideea acestui tip de platformă prin care poți să-ți vezi notele și cursurile chiar și de la distanță era una pe care o admirase deja în sistemele universitare din alte țări, așa că s-a gândit cum ar fi să dezvolte și în România acest model, dar pentru învățământul primar și gimnazial.

Retail jobs

Am dezvoltat apoi ideea de a crea un spațiu în care toate părțile implicate în procesul educației ar putea să se împrietenească digital: profesori, părinți și elevi care ar lucra împreună pentru rezultate mai bune (...) Altfel spus, ne-am dorit să împrietenim educația cu metodele digitale de organizare, evaluare, comunicare și suport în activitatea școlară.

Alexandru Șelaru, Fondator Edus.ro

Alexandru Selaru, fondator edus.ro

Un an mai târziu, antreprenorul a lansat o parte din serviciile în cadrul platformei care există și azi, dar adaptate la nevoile și la cererile pieței de atunci. Alexandru Șelaru recunoaște, însă, că povestea edus.ro reprezintă „un șir neîntrerupt de dezvoltări și update-uri, pentru a îmbunătăți fiecare flux de predare și învățare de la clasă, în spațiul digital”.

Deși a pășit pe piață într-o perioadă în care școala românească nu era nici pe departe înclinată să facă pași spre digital, abia din 2020, platforma a căpătat un avânt considerabil, pe măsură ce pandemia avea să închidă clasă după clasă. Nevoia masivă a școlilor de a migra către zona de online, împinse de o criză sanitară fără precedent, a adus pe platforma fondată de Alexandru Șelaru la peste 350.000 de utilizatori (profesori, părinți și elevi), din aproximativ 700 de unități de învățământ din România, care folosesc modulele educaționale și organizaționale puse la dispoziție de către edus.ro.

Citeste si:
Un nou business românesc în Legal Tech: ce oferă Goodlegal
Goodlegal, un nou business...

În cei șapte ani de existență, investiția în dezvoltarea platformei edus.ro a depășit 450.000 de euro. În ceea ce privește recuperarea investiției, aceasta ar putea avea loc în 12 sau 36 de luni, în funcție de reacția autorităților și reprezentanților școlilor la noile trenduri locale ale pieței, aliniate contextului pandemic global, explică antreprenorul.

Digitalizarea sistemul educațional din România este încă la poziția de start iar pandemia nu face decât să determine tot mai mulți jucători să se alinieze în cursa digitalizării. Dacă și cât de pregătiți suntem pentru cursa aceasta, rămâne de văzut.

Alexandru Șelaru, Fondator Edus.ro

Citește și: Platforma educațională care demontează mitul că lecțiile nu pot fi interesante și utile în online

Catalogul online, cel mai popular

Fără îndoială, catalogul electronic este instrumentul care se bucură de cea mai mare popularitate din cadrul platformei, pentru că notele pot fi vizualizate nu doar de profesori, ci și de elevi și părinți.

Citeste si:
Business-ul de dulciuri artizanale care nu vrea deserturi ”pe bandă...
Magicake, business-ul de...

„Catalogul digital este elementul care definește educația școlară și tocmai de aceea, am creat o versiune ușor de folosit, în care se poate configura orarul, se pot trece note și se poate ține evidența absențelor. Calcularea automată a mediilor, notificarea prin SMS și accesul la rapoartele de activitate școlară reprezintă o serie de beneficii extra pe care școlile le au acum la îndemână”, a mai precizat fondatorul edus.ro.

Edus.ro poate fi accesat de oriunde, de pe orice suport, oferind astfel acces în timp real la note și absențe, timp în care părintele poate oricând să știe care este situația școlară a copilului său. Totodată, edus.ro pune la dispoziția părinților posibilitatea de a împărtăși fișiere direct cu profesorii sau elevii și facilitează interacțiunile dintre școală, părinți și elevi, traducând în acțiuni simple și eficiente dialogul constant și necesar activității școlare.

Citeste si:
Cum să îți promovezi și să îți vinzi produsele handmade
Cum să îți promovezi și să...

Cât costă pachetele educaționale de pe edus.ro

În 2020, din cauza venirii pandemiei, fiecare școală din România a putut beneficia gratuit de edus.ro, timp în care profesorii, elevii și părinții s-au putut acomoda cu procesele și sistemul de învățare digital. Începând cu 2021, școlile au putut încheia un abonament lunar ce variază între 12 și 36 de luni, în funcție de opțiunea fiecărei școli. Pachetele educaționale pornesc de la 300 de lei și ajuns și până la 3.750 de lei.

Vezi și: O platformă gratuită care poate vindeca România de analfabetismul funcțional

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri F