Adamescu a iesit din cursa petru Blue Air. Nu a ajuns la timp

Omul de afaceri Dan Adamescu, care detine compania de asigurari Astra, magazinul Unirea din Bucuresti si hotelurile de cinci stele InterContinental (Bucuresti) si Rex (Mamaia), nu a ajuns la timp pentru a depune oferta pentru cumpararea operatorul aerian low-cost Blue Air.

Singurele companii care au depus ofertele finale sunt Medallion Air, controlata de Victor Dumitrescu, si o firma din Belgia, Maxi Tours, care vinde bilete Blue Air in Belgia.

Tranzactia vizeaza preluarea fondului de comert, care include brandul Blue Air, know-how-ul si platforma de vanzare, nu si activele companiei, iar licitatia a pornit de la 6 milioane lei.

Printre obligatiile cumparatorului se numara plata datoriilor legate de activitatea curenta si onorarea zborurilor deja contractate.

Blue Air a anuntat pe 24 aprilie ca au fost depuse noua oferte sau scrisori de intentie de la investitori interesati de preluarea companiei detinute de omul de afaceri Nelu Iordache, cei mai multi din afara tarii, Belgia, Italia, Romania, Elvetia, Grecia, dar si din Emiratele Arabe Unite sau alte tari din Asia.

Casa de Insolventa Transilvania (CITR), administratorul judiciar al Romstrade, firma aflata in insolventa si care detine Blue Air, si-a propus un termen de cel mult doua luni pentru vanzarea companiei.

Compania Blue Air opereaza zboruri cu 8 aeronave, catre 30 de destinatii europene cu plecare din Bucuresti, Bacau si Sibiu, avand aproximativ 400 de salariati.

Blue Air si constructorul Romstrade sunt cele mai importante companii controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, cercetat pentru deturnarea a 25 de milioane de lei din banii alocati pentru construirea autostrazii Nadlac-Arad si aflat in prezent in detentie.

Compania de transport aerian a anuntat la inceputul anului ca a anulat o comanda de 462,2 milioane dolari plasata in 2008 pentru cinci aeronave Boeing 737, programate pentru livrare in perioada 2015-2016, din cauza situatiei financiare a Romstrade.

Pierderile Blue Air din 2011 pana in prezent sunt estimate la peste 100 de milioane de euro.

Blue Air in cifre:
- infiintata in 2004
- avioane 8
- angajati 400
- 30 destinatii europene cu plecari din Bucuresti, Bacau si Sibiu
- gradul de ocupare al aeronavelor 92% in perioada ian-aug 2012
- 2013: estimare numar pasageri - 1,5 milioane;
- 2012: afaceri de 145 milioane euro;
- 2011: afaceri de 136 milioane euro, pierderi de 11,48 milioane euro, 400 angajati;
- 2010: afaceri de 164 milioane euro, profit de 580.000 euro, 440 angajati;
- 2009: afaceri de 148 milioane euro, profit de 1,37 milioane euro, 775 angajati;

Scopul calatoriei pasagerilor Blue Air: turism/vacanta 35%; business 25%; romani care muncesc in strainatate 25%; romani care merg in vizita la rude si prieteni 15%. De la mutarea operarii pe Aeroportul Otopeni in martie 2012, segmentul de business a inregistrat o crestere de 27,8% fata de anul anterior.

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri