Brandul Perfect Tour, care in urma cu doi ani reprezenta una dintre cele mai mari agentii de turism, este de anul acesta relansat in regim de franciza de o alta companie, Perfect Journey. Noii proprietari au in plan sa creasca afacerea lent, fara investitii mari in marketing, ci doar prin promovare pe Facebook si prin recomandarile clientilor, sustine directorul general al companiei.

In decembrie 2015, DNA a blocat conturile agentiei Perfect Tour, ceeea ce a dus la pierderea a 80% din business-ul de 50 de milioane de euro. De asemenea, ulterior, in 2016, agentia a intrat in insolventa. Astfel, pentru a salva numele, Corina Pacuraru, proprietara agentiei Perfect Tour, a vandut sub forma de franciza brandul Perfect Tour. Acum, Perfect Tour este operat de firma Perfect Journey, detinuta de doi antreprenori, din care unu din Brasov.

"Nimeni nu ne-a cautat pe noi, eu am cautat disperata o solutie ca sa pot plati intrarile clientilor. Pe de o parte trebuia sa se ocupe cineva de oferte si de vanzari, pe de alta parte eu nu faceam altceva decat sa caut oameni cu bani care sa aiba incredere in mine, in brand si sa investeasca astfel incat sa nu ramana nimeni pe drum. Nu stiu cati indraznesc sa intre turism la marjele acestea de profit, cand facand comert sau altceva castigi mult mai mult, si mai ales sa intri intr-o combinatie cu cineva cu expunere, cu DNA. Iti trebuie ceva curaj si incredere in persoana care iti prezinta lucrul acesta", spune Corina Pacuraru, care momentan are rol de consultant in acest business.

Acum, proprietarii Perfect Journey care opereaza brandul Perfect Tour estimeaza o cifra de afaceri de 8 milioane de euro in 2017 si o crestere organica si lenta, potrivit directorului general, Adriana Motrescu.

"Nu avem investitie in marketing, o investitie mare in marketing, asa cum faceam pe vremuri, cand panourile noastre erau in aeroport. Ne bazam pe recomandarile clientilor fideli. Investitii majore pe partea de marketing nu vor fi, dar asta nu inseamna ca nu poti sa faci o crestere organica. Vrem sa crestem incetisor pentru ca si echipa este subdimensionata", sustine Motrescu.

Citeste si:
Romanii, printre cetatenii UE care nu si-au permis vacante in 2018
Romanii, printre cetatenii UE...

In schimb, desi nu exista investitii in marketing, Perfect Tour, in care lucreaza 30 de persoane (de la 200 in 2015), mizeaza pe aceeasi pozitionare si pe acelasi profil al clientului, acela care este dispus sa dea mai multi bani pe vacante si nu vaneaza oferte de moment. In plus, Adriana Motrescu sustine ca agentia se va diferentia pe piata si prin introducerea unei asigurari after travel prin care turistii au acoperite tratamentul si interventii medicale la venirea in tara pentru accidentari sau boli luate in alte tari.

Totusi, intrebata cum se mai poate reinventa o agentie de turism clasica astazi, cand online prinde tot mai mult avant, Adriana Motrescu sustine ca prin consultanta oferita turistilor, care nu poate fi gasita la site-urile de rezervari pentru bilete de avion si cazare.

"Competitia online este acerba. Ce poti sa faci este sa oferi consultanta, care lipseste in online. Este un domeniu care te tine in permanenta in priza pentru ca sistemele de rezervari se schimba in permanenta, dar in acelasi timp este un domeniu in care daca nu studiezi suplimentar nu ai cum sa oferi consultanta", spune Motrescu. Apoi continua cu dezamagire: "la noi (n.r.: in Romania) consultanta nu se plateste, este gratuita. Adica trimiti solicitare catre 20 de agentii, lucru care nu este deloc in regula, si alegi ce e mai bun sau le multumesti frumos, renunti la tot si iei de pe Booking pentru ca stii care este cea mai buna cazare, cel mai bun zbor", sustine directorul Perfect Journey.

Motrescu estimeaza ca Perfect Tour va vinde vacante catre 24.000 de clienti in acest an, in creste cu 10% fata de anul trecut si spune ca acestia si-au schimbat comportamentul si rezerva vacante cu mai bine de un an inainte si aleg tot mai mult destinatii din Asia si Caraibe. In plus, sunt romani care isi programeaza circuite in jurul lumii, pentru 2019, la preturi de zeci de mii de euro. In acest an, cea mai scumpa vacanta vanduta la Perfect Tour costa 60.000 de euro, pentru un sejur de 12 zile in Filipine.

Citeste si:
Vacantele Paralela 45 se pot cumpara si cu cardul Revolut
Vacantele Paralela 45 se pot...

Sursa foto: surasaki/Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si