Vrei sa iti incepi propria afacere, dar nu stii in ce domeniu e cel mai bine sa investesti? Pleaca in vacanta! Ideile de afaceri pot aparea de unde te astepti mai putin. Asa a fost si cazul celor doi antreprenori, Alexandru Paraschiv (programator si arhitect IT) si Alina Ovesea (manager de proiect si specialist marketing). Totul a inceput in anul 2014, in timpul unei vacante in Napoli, Italia.

"Eram la Pompeii si ne plimbam printre niste mormane de pietre. Asta pana cand am gasit un ghid audio care ne-a ajutat sa ne orientam si care ne-a explicat semnificatiile vietii romane in acele locuri. Dintr-o data un morman de pietre a devenit o poveste care avea sens si care te acapara cu detalii picante ale vietii de acum 2000 de ani. Cum mancau, ce semnificatie aveau baile publice, cum arata arhitectura caselor, ce sistem de curatare a drumurilor aveau, cum stocau apa si multe alte aspecte interesante. Si ne gandeam: de ce nu ar putea face oricine un astfel de ghid. Sunt atat de multi oameni care au cunostinte sau sunt pasinati de un domeniu si impartasirea acelor cunostinte ar da semnificatie unor locuri care altfel s-ar scurge in anonimat: istorici, arhitecti, arheologi, geografi, actori, dansatori, etc. Fiecare are o viziune, o inspiratie a unui loc. Aceasta viziune ar putea sa fie comunicata cu ajutorul ideii noastre. Am vrut sa facem totul personal, sa reflecte personalitatea cuiva, un stil de viata si un stil de a calatori, sa fie unic si subiectiv. Trebuia sa renuntam la ghidul clasic cu vocea uniforma si cu discursul pregatit. Sunt atat de multe lucruri de vazut si de facut daca te abati de la calea batatorita a turismului incurajat de aceste ghiduri. Ca sa ajungi in locuri unice, neaglomerate, pline de semnificatie, aveai nevoie de un ghid, insa nu de unul clasic", si-a inceput Alina povestea.

Cum functioneaza aplicatia?

Aplicatia Toura se adreseaza mai multor tipuri de utilizatori: cei care creeaza itinerariile si cei care isi organizeaza vacanta in functie de tururile create deja. In situatia in care utilizatorul vrea sa creeze un tur digital din calatoriile sale, procesul se desfasoara astfel: la inceputul calatoriei porneste un tur, ii sa un nume si incepe sa inregistreze traseul. Traseul este format dintr-o serie de puncte luate la intervale de cateva secunde care, odata unite, afiseaza drumul parcurs de creatorul turului.

Pe acest traseu se pot adauga mai multe puncte de interes: obiective turistice, informatii despre orientare si securitate (trafic, respectarea unor reguli locale), puncte care indica schimbarea mijloacelor de transport in comun, puncte care marcheaza cazarea, numele hotelului, pretul, puncte legate de locuri in care poti sa mananci si puncte care marcheaza sfarsitul zilei (pe baza acestei informatii, aplicatia calculeaza numarul de zile al turului, iar pentru utilizator este utila aceasta impartire pentru a intelege efortul si timpul necesar pentru parcurerea distantei alocate pentru ziua respectiva)

Eurolife ERB Asigurari...
Citeste si: Eurolife a lansat trei pachete de asigurari de calatorie

Alina Ovesea

Pe langa informatiile oferite de creatorul turului, valoarea adaugata a unui tur reprezinta confirmarea ca cineva inaintea ta a fost pe acolo si ca a parcurs distanta respectiva intr-un anumit timp si nu este doar un traseu desenat pe o harta si aproximat.

"Unele lucruri se pot schimba in bine sau in rau fata de traseul initial – sa apara drumuri noi sau sa fie diverse impedimente aparute intre timp (alunecari de teren, modificari ale regulilor de circulatie) sau pur si simplu sa difere circumstantele care nu permit urmarirea traseului original (de exemplu, conditii meteo sau un accident), dar in cele mai multe cazuri un traseu va oferi informatii relevante unui utilizator in teren", a adaugat Alina.

Citeste si: Vacante ieftine in care sa mergi anul acesta. Descopera 5 destinatii de neuitat

Sapte moduri prin care...
Citeste si: Sapte moduri prin care calatoriile iti schimba viata

Un business inceput cu 3.000 de euro

Cei doi tineri au inceputul sa lucreze la aplicatie in toamna lui 2016. Dupa un an si jumatate de teste si imbunatatiri, acestia sunt pregatiti sa-si lanseze pe piata produsul.

"Suntem constienti ca e doar un mic copil pe langa ce ne dorim sa facem. Dar cu ce avem acum putem sa incercam piata, sa vedem daca e pregatita sa treaca la urmatorul nivel: mobile. Vrem sa auzim de la altcineva ca suntem pe drumul cel bun, ca le e de folos", a mai spus Alina.

Investia initiala a fost de 3.000 de euro (fonduri proprii), la care se adauga investitia de cunostinte, energie si timp. "Sunt resurse pe care toata lumea le subestimeaza, dar fara ele, oricat de multi bani ai avea, nu vei avea un produs finit cu atata suflet si atat de personal", a precizat antreprenoarea.

Aplicatia Toura este disponibila deocamdata doar pentru telefoanele cu sistem de operare Android, insa cei doi spun ca urmeaza sa lanseze si versiunea pentru iOS.

Cat cheltuiesc europenii pe...
Citeste si: Cat cheltuiesc europenii pe vacante: Romanii, codasii clasamentului

Citeste si: Zece lucruri pe care le poti invata calatorind in alte tari

Acesta este doar inceputul. Ce urmeaza?

Eforturile celor doi nu se opresc aici. Alexandru si Alina vor sa dezvolte aplicatia, astfel incat sa ii ajute pe creatorii tururilor sa faca din asta un job cu norma intreaga.

Prin integrarea business-uri pe care ei le folosesc in tur (de exemplu, o cazare sau un avion) si vanzarea directa a respectivelor servicii la pachet intr-un tur complet (atat ghidaj digital, cat si serviciile aferente: cazare, masa, transport, etc), vom avea venituri generate de respectivul tur, iar creatorul va primi jumatate din ele. Putem spune ca va deveni un venit pasiv, un tur o data creat va genera lunar un venit. Mentionez ca integrarea cu business-uri nu este inca disponibila. Ca sa demonstram ca putem sa generam vanzari pentru furnziorii de servicii, avem nevoie de tururi de calitate si flux constant de turisti. Apoi vor veni catre noi pentru a automatiza procesul de rezervare si cumparare

Alina Ovesea

Pentru utilizatorii calatori, aplicatia va dispune de un instrument de planificare in detaliu a unei calaltorii. "Calatorul fie doreste sa urmeze un tur asa cum este el creat, fie cauta raspunsuri la intrebari punctuale. De exemplu, ce mijloace de transport in comun sa foloseasca din punctul A in punctul B, ce distanta se poate parcurge intr-o zi, ce costuri exista pentru o anumita tara sau zona. Odata ce o sa integram si servicii intr-un tur, un utilizator poate cumpara cand e cel mai ieftin sa mearga (suma tuturor cheltuielilor mari si dinamice – transport si cazare calculate, in timp real) si poate sa aleaga sa cumpere pachetul respectiv fara sa fie nevoit sa faca fiecare rezervare individual. E ca o agentie de turism, dar fara comisioane si cu libertate maxima", a mai precizat aceasta.

Cat ii va costa pe utilizatori folosirea aplicatiei? "Speram noi ca nimic", a raspuns Alina. "Ramane de vazut daca ne atingem acesta tinta. Modelul nostru de business este unul foarte fericit si nu implica vizualizarea de reclame sau plati. Noi ne propunem un win-win-win-win. Castiga utilizatorul pentru ca ii oferi o gama mare de tururi din care sa aleaga si poate cumpara serviciile dintr-o singura miscare, castiga furnizorul de servicii pentru ca are un client, castiga creatorului turului pentru ca primeste un venit pasiv din turul creat de el si castigam si noi ca integratori. Acesta e scenariul pe care ni-l dorim", a adaugat ea.

Cei doi antreprenori sunt optimisti in ceea ce le poate rezerva viitorul. Si cand spun asta, se uita la succesul pe care il are Trip Advisor, un agregator de continut generat de utilizatori. "Existenta lui ne confirma ca oamenii sunt deschisi sa imparaseasca experientele lor (pozitive sau negative). Spre deosebire de aplicatia noasta, pe Trip Advisor si pe toate site-urile pe care gasesti sfaturi sau informatii turistice, toate sunt liniare iar agregarea lor si generarea unei traseu optim ramane in sarcina calatorului. Noi concentram toate informatiile necesare unei vacante generate atat de utilizatori, cat si de o inteligenta care calculeaza pe baza informatiilor colectate de aplicatiei statistici si sfaturi practice. In plus, este in obiectivul nostru sa functioneze si offline ca sa depasim si ultima bariera care a ramas", a declarat Alina.

"Ca orice antreprenori visatori, si noi ne dorim sa schimba lumea. In mai bine. Cu putina atentie si chibzuita, calatoriile pot fi disponibile oricui, iar daca planul nostru de afaceri va functiona, chiar poti sustine vacantele noi din veniturile realizate de cele vechi. Asta e scopul nostru, sa facem calatoritul mai eficint, mai sigur si mai ieftin", a conchis Alina.

Citeste si: Unde mananci atunci cand pleci in vacanta? Trei ponturi

Sursa foto: Shutterstock/Yuganov Konstantin