Principala problema a turismului din Romania este industria insasi, a declarat Dragos Anastasiu, in cadrul unei conferinte de presa. Poate tocmai din acest motiv e nevoie de sprijinul statului, care sa puna sub aceeasi umbrela toate reglementarile din turism.

Daca lucrurile nu sunt asa cum trebuie sa fie in turismul romanesc, nu ne atingem potentialul, de vina e industria si nimeni altcuiva. Ne place sa aratam cu degetul in stanga in dreapta, dar cred ca principala problema in ultimii 20 si ceva de ani a fost insasi industria

Dragos Anastasiu, vicepresedinte ANAT

Sunt multe tari dezvoltate din punct de vedere turistic, care nu au o lege a turismului, precum Germania si Austria, dar in care turismul functioneaza foarte bine. Atunci, de ce are Romania nevoie de o astfel de lege?

Romania risca sa piarda peste...
Citeste si: Romania risca sa piarda fonduri europene de peste un MLD. euro

"Legea Turismului este un semnal simbolic, mai degraba. Nu avem nimic impotriva unei legi a turismului, dar daca trebuie sa avem o astfel de lege, ea trebuie sa ne rezolve problemele cu care ne confruntam zi de zi, real si la firul ierbii. Textul legii turismului pe care il avem in prezent, si pe care l-am dezbatut de mii de ori, nu rezolva niciuna dintre problemele importante. A existat un deziderat initial, sa avem sub aceeasi umbrela toate reglementarile din turism, insa a fost abandonat. S-a pus si problema resursei umane, care nu este adresata in mod direct si nu vine cu solutii concrete, ma refer in special la educatie. De asemenea, partea de promovare nu a fost rezolvata", a declarat Dragos Anastasiu.

Citeste si: Florin Jianu: Turismul, sprijin scazut din partea autoritatilor

Romania are o multime produse turistice pe care nu le promoveaza suficient, iar asta se vede cel mai bine in reactia turistilor care ne viziteaza si care raman uimiti de ceea ce descopera.

"Noi, in Romania, avem produs turistic. Ne plangem de infrastructura, pentru ca ne place sa ne plangem. Problema nu este de infrastructura, sigur ca orice infrastructura mai buna ne ajuta, dar nu despre asta este vorba. Este vorba ca avem un produs, Delta Dunarii, Transilvania, Bucuresti, Sibiu, Dracula, pe care nu il promovam suficient. Imaginea Romaniei in Europa si in lume este mult sub realitatea pe care o avem aici. Nu ca ar trebui sa ne promovam peste realitate, dar noi nu suntem in stare sa transmitem in afara macar realitatea pe care o avem in Romania. Vedem ca toti turistii care vin in Romania raman cu gura cascata, asta inseamna ca asteptarile lor erau mult sub realitatile noastre", a mai spus Dragos Anastasiu.

Bugetarii vor primi vouchere...
Citeste si: Guvernul a decis sa acorde vouchere de vacanta si in urmatorii ani

Cheia este Organizatia de Management a Destinatiei (OMD), un concept care exista in lume de foarte multi ani si care reprezinta un parteneriat public-privat pentru managementul si promovarea destinatiei locale, zonale si nationale.

"In textul actual al legii veti observa o definitie si o structura date OMD, local, si acolo se termina tot. E bun si local, n-avem nevoie de zonal, de national. Motorasul ar trebui sa fie la local initial, numai ca asa cum este definit OMD local, el nu va functiona niciodata. Pentru ca nu pleaca de la principiile de a aduna la aceeasi masa pe toti cei care sunt implicati in produsul turistic si de a face un parteneriat bazat pe incredere, ci pleaca de la lipsa de incredere. Statul voteaza 50%, la fel ca privatul. Daca primarul nu este de acord cu ce spune industria, nu se intampla nimic. Nici macar nu trebuie sa mai faci statut, spui ca primarul decide si asta e", a mai precizat vicepresedintele ANAT.

Promovarea turismului trebuie facuta cu incredere in parteneriatul public-privat, sustine Dragos Anastasiu. "Interesul comun este sa promovam Romania in acest parteneriat. Lucrurile se pot face, dar actualul text nu ne ajuta, mai degraba ne incurca", a conchis vicepresedintele ANAT.

Citeste si: Romania poate primi, anual, de 10 ori mai multi turisti straini. Care e solutia?

Cele mai cautate si cele mai...
Citeste si: Cele mai cautate si cele mai ieftine destinatii in 2018

Sursa foto: Agerpres / Sorin Lupsa