In decembrie 2018 si ianuarie 2019, peste 1.500 de zboruri au avut intarzieri cuprinse intre 45 si 180 de minute, dintre acestea 1.173 fiind curse internationale cu plecare din si inspre Romania, potrivit unor date publicate marti de Flight Refund.

Reprezentantii companiei de consultanta sustin ca, in prezent, doar 1% dintre romani cunosc faptul ca pot primi compensatii pentru zborurile intarziate, anulate sau pentru refuzul la imbarcare.

Statistica Flight Refund releva faptul ca, in Romania, in lunile decembrie 2018 si ianuarie 2019, au fost inregistrate 1.517 de zboruri care au avut intarzieri intre 45 si 180 de minute. Dintre acestea, 1.173 au fost zboruri internationale cu plecare din si inspre Romania, intarzierile influentand calatoriile pasagerilor.

"(...) cei mai multi dintre pasagerii romani nu cunosc faptul ca au dreptul la compensatii chiar si in cazul in care, in timpul unei calatorii cu mai multe conexiuni, un zbor a fost intarziat intre 45 si 180 de minute, fapt care a dus la pierderea zborului de legatura. De altfel, in primele doua luni ale sezonului de iarna, pe principalele hub-uri din Europa pentru zborurile cu escala - Zurich, Viena, Munchen, Amsterdam, Berlin, Frankfurt, Hamburg si Bruxelles - au fost inregistrate 325 de zboruri cu intarzieri intre 45 si 180 de minute", se precizeaza in comunicat.

La ce despagubiri au dreptul romanii?

Conform Regulamentului CE 261/2004, un pasager are dreptul la o despagubire in valoare de 250 - 600 de euro, in functie de kilometrii parcursi pana la destinatie. Daca distanta este sub 1.500 km, compensatia va fi de 250 de euro, daca este intre 1.500 si 3.000 km, calatorul este eligibil pentru o recompensa in valoare de 400 de euro, iar pentru cursele de peste 3.500 km poate primi o compensatie de 600 de euro.

Citeste si:
Zboruri de 22 de ore reduse la 4 ore cu ,,avionul spatial"
Zboruri de 22 de ore reduse...

Expertii sustin ca, pentru a putea cere despagubire in cazul unui incident pentru o calatorie cu mai multe zboruri de conexiune, pasagerii trebuie sa se asigure ca toate zborurile au acelasi numar de rezervare si intreaga ruta a fost inregistrata, de la zborul de plecare si pana la destinatia finala, compensatia fiind revendicata pentru fiecare pasager.

"Sunt eligibile pentru compensatie toate tipurile de zboruri, inclusiv chartere, cu mentiunea ca zborul trebuie sa fie operat de o companie din Uniunea Europeana sau sa decoleze de pe un aeroport din UE, insa nu se poate cere despagubire daca zborul de legatura este operat de o companie low-cost. De asemenea, daca oricare dintre zborurile de legatura a fost intarziat din cauza unui eveniment de forta majora, companiile aeriene sunt pasibile de atenuarea daunelor (zbor alternativ, cazare, masa, transfer etc.), insa nu si de despagubire. Spre exemplu, in situatia in care un pasager zboara din Europa catre Canada cu o companie canadiana, cu o escala in Canada, prima etapa a acestei calatorii, din Europa catre Canada, este eligibila pentru compensatie. In ceea ce priveste a doua etapa, intre doua orase din Canada, pasagerul poate primi compensatie daca cele doua zboruri au fost efectuate de acelasi transportator si au acelasi cod de rezervare", se arata in comunicatul Flight Refund.

Compania Flight Refund a dezvoltat rapid aria de activitate, extinzand-se din Ungaria si Europa Centrala catre piata intregii Uniuni Europene si spre alte destinatii internationale. Inca din anul 2016, compania are clienti din Romania, Cehia, Slovacia, Polonia, Franta, Portugalia si Spania. Inregistrarea pe site-ul companiei se poate face in 14 limbi, iar relatiile cu clientii sunt sustinute de vorbitori nativi.

Incepand din 2018, Romania a devenit piata de interes major pentru Flight Refund, activitatea companiei fiind sustinuta de un birou local.

Citeste si:
Tanarul lovit de un glont vrea sa ceara despagubiri de la Jandarmerie
Tanarul lovit de un glont...

Sursa foto: anucha maneechote/Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Dieselgate: Volkswagen refuza sa incheie o intelegere cu clientii