Politicile hotelurilor, chiar și în epoca pandemiei, sunt bine dezvoltate. Însă este necesar să ne așteptăm la schimbări importante de acum încolo, care, fără îndoială, vor varia foarte mult. Mai jos, câteva direcții despre cum ar putea arăta cazarea într-un hotel din vara anului 2020.

Pentru viitorul apropiat- până la un vaccin, un tratament pe scară largă, eficient sau teste instantanee pentru coronavirus- cazarea la hotel este, cel mai probabil, o afacere simplă pentru hotelurile superioare, în care serviciile personalizate și facilitățile erau deja înrădăcinate, spune Christopher Anderson, profesor în managementul afacerilor la Cornell's Hotel School din Ithaca, New York, potrivit CNN.

La nivel macro, va fi mai puțin acces în comun în hoteluri, prin urmare, nu se vor oferi bufeturi sau minibaruri. În plus, multe dintre segmentele luxului, care presupun contactul uman, cum ar fi tratamentele spa sau serviciile de bellhop și de valet, ar putea fi suspendate, consideră Anderson.

De asemenea, oaspeții vor dori check-in și check-out fără contact și cât mai puține interacțiuni umane.

"Vom dori să sărim peste etapele de până acum, cele de bun venit, vom intra practic în hotel. Vom lua individual liftul și vom dori să intrăm în cameră fără nevoia de a atinge vreo clanță sau buton", adaugă Anderson.

Citeste si:
Patronii de restaurante și hoteluri promit reduceri de tarife, nu...
Patronii de restaurante și...

Citește și: Studiu: Românii preferă cazările izolate, iar peste 40% intenționează să călătorească după ridicarea restricțiilor

Distanțarea socială, laitmotivul epocii post-pandemie

Igiena, desigur, va fi o preocupare principală. Spre exemplu, Asociația Americană de Hoteluri și Locuințe a lansat standardele Stay Safe din întreaga industrie. Astfel, multe grupuri hoteliere importante au adoptat noile politici.

Hotelul Hilton dezvoltă noi măsuri cu ajutorul echipei de prevenire și control al infecțiilor din Mayo Clinic. Hilton explorează utilizarea pulverizatorilor electrostatici, care dezinfectează în mod uniform în zonele largi, și a luminii ultraviolete pentru igienizarea suprafețelor și obiectelor.

Un alt exemplu este Marriott, care a anunțat deja că va folosi pulverizatoare electrostatice pentru a curăța camerele de oaspeți și zonele publice și testează tehnologia luminii ultraviolete.

Citeste si:
Cel mai recent bilanț global: peste 100.000 de infectări în...
Coronavirus a atins pragul de...

În plus, Marriott și alte lanțuri hoteliere vor elimina, de asemenea, mobilierul. În acest sens, vor reconfigura multe zone pentru a facilita distanțarea socială, prescrisă de oficialii din domeniul sănătății. Brandul are în vedere barierele din plexiglas la birourile frontale pentru a separa oaspeții de personalul hotelului.

Wall-Street.ro recomandă și: Chei digitale și tacâmuri de unică folosință: Hotelurile Apex Alliance pregătesc măsurile de protecție pentru redeschidere

De altfel, oaspeții din peste 3.200 de hoteluri Marriott își pot folosi telefoanele pentru a face check-in, pentru a-și accesa camerele și pentru a comanda produse, special ambalate, livrate la ușă, fără a fi necesar contactul uman.

Măștile și mănușile pentru personal vor fi omniprezente la multe hoteluri, iar instalațiile de igienizare și șervețele dezinfectante vor fi cele mai noi adăugiri în spațiile publice.

Citeste si:
Turismul balnear post-COVID: Turiştii să se simtă în vacanţă, nu ca...
Turismul balnear din România,...

În aceeași ordine de idei, Venețianul din Las Vegas se numără printre multe proprietăți care ilustrează regula de distanță socială de aproximativ 2 metri cu marcaje la pupitrul frontal, în holurile lifturilor, cafenelelor sau locurilor de joacă. Angajații de la recepția venețiană vor folosi toate celelalte stații de lucru pentru a menține distanța socială.
Stațiunea sugerează ca nu mai mult de patru oaspeți să urce într-un lift. În schimb, Hotelul Hamilton din Washington, DC, îndeamnă oaspeții să limiteze acest număr la două persoane.

De asemenea, hotelierii s-au gândit la măsuri specifice cazurilor suspecte sau confirmate de Covid-19. Aceste măsuri includ dezinfectarea intensă a camerelor ocupate de oaspeții care se îmbolnăvesc.

Bine ați venit, vă vom lua temperatura!

Screeningul de temperatură pentru oaspeți și angajați reprezintă o linie de apărare în detectarea unei posibile infecții, dar nu este clar cât de mult va fi implementată în hoteluri.

La Venețianul din Vegas, care încă nu s-a redeschis, scanerele termice vor fi folosite la fiecare punct de intrare. Acestea permit verificări discrete și noninvazive ale temperaturii, atât pentru personal, cât și pentru oaspeți, conform noilor politici venețiene ale stațiunii.

Spre exemplu, The Four Seasons din New York a urmat un set de protocoale temporare, de când a început să găzduiască personal medical, la începutul lunii aprilie. Aceste politici, elaborate de compania de management al riscului de călătorie, International SOS, includ un singur punct de acces pentru toată lumea, unde temperatura este verificată pentru fiecare persoană. În plus, există câteva asistente care adresează diverse întrebări.

Dar transmiterea asimptomatică necesită și o distanțare socială strictă. Din acest punct de vedere, hotelierii sunt de părere că cele mai bune practici în ceea ce privește screeningul la hoteluri ar putea evolua odată cu disponibilitatea testelor rapide de diagnostic.

Citește și: Horia Szabo, hotelier: Trebuie să arătăm turiștilor români că știm să facem treabă ca afară

Așadar, multe dintre spațiile publice și facilitățile hotelurilor vor avea nevoie de o revizuire pentru era coronavirusului. Rămâne de văzut în ce măsură se vor schimba lucrurile și ce influență va avea digitalizarea în era post COVID-19.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Este sau nu temperatura dată cu caracter personal?
Setari Cookie-uri