Numărul de noi cazuri din România se află într-o creștere accelerată, prin urmare autoritățile au gândit un nou set de măsuri restrictive, ce ar urma să intre în vigoare de la 1 august. wall-street.ro a aflat care este părerea reprezentanților de pe litoral, în acest context nou creat. În urma discuțiilor purtate, aceștia consideră că noile restricții vor fi imposibil de aplicat pe litoral.

Sunt măsuri care dau foarte bine pe sticlă. Înainte de a emite niște proceduri de lucru, care să și funcționeze, nu e suficientă o hârtie. E nevoie să educi populația înainte. Aici e vorba de mase. Nu fiecare segment de populație reacționează la fel în fața aceluiași tip de mesaj”, a declarat Anca Pavel Nedea, director executiv Organizația Patronală Mamaia-Constanța, dar și acționar al Hotelului Opal din stațiunea Cap Aurora.

Vezi și ce spun autoritățile: EXCLUSIV Raed Arafat: Noile restricții vor reduce numărul de noi infectări pe zi

Aceasta insistă asupra faptului că era necesară o echipă de sociologi și promoteri, care să analizeze masele de oameni și disponibilitatea acestora de a asculta diferite mesaje.

”Era nevoie de o campanie cu mesaje pozitive, dar nu doar la televizor, ci și pe rețele de socializare. Tinerii, cel puțin, nu se mai uită atât de mult la televizor”, a mai spus Pavel Nedea.

Tot Anca Pavel Nedea acuză statul de dicriminare în rândul agenților economici, o discriminare care se manifestă și în vreme de pandemie.

Vezi și: Hotelier: Cea mai mare problemă sunt turiștii care nu respectă regulile

”Ca un reprezentant al Patronatelor din Turism, mereu vedem, începând din anii `90, cum se aplică o monedă în funcție de cine ești. Astfel, tratamentul nu e același pentru toți agenții economici și devine frustrant. E ca o bătaie de joc. Lumea se înghesuie în supermarketuri, iar noi nu putem deschide restaurantele din hoteluri”, a comentat Pavel Nedea.

Anca Pavel Nedea consideră că deschiderea restaurantelor din hotelurile de pe litoral ar ajuta mult mai mult la menținerea distanțării sociale. În plus, e văzută drept o formă de siguranță pentru turiști.

”Turiștii vor să rămână în hotel, să mânânce aici. Refuză să mai stea la coadă la fast-food-urile de pe litoral din motive de siguranță. În plus, cu noua regulă care închide terasele de la 23:00, guvernanții ar trebui să aibă în vedere că după ce activitatea proprietarilor de restaurante este înjumătățită din cauza funcționării exclusive a teraselor, cu distanța socială de minimum un metru între mese, închiderea la 23:00 mai taie din acel procent de 50% al cifrei de afaceri”, a explicat Pavel Nedea.

Pe aceeași temă a comentat și Corina Martin, fost președinte a Federației Asociațiilor pentru Promovare Turistică (FAPT), care susține că noile restricții vor afecta atât vacanțele românilor, cât și veniturile agenților economici.

”Sectorul HoReCa este foarte afectat. Noile restricții pentru litoral sunt, pe de-a-ntregul, în defavoarea felului în care evoluează sezonul estival. Închiderea teraselor la ora 23:00 afectează, în primul rând, turiștii, care au venit într-o vacanță și nu să doarmă sau să stea în cameră de la ora 23:00”, a declarat Corina Martin, pentru wall-street.ro.

Tot ea este cea care susține că va fi foarte greu de controlat purtarea măștii în aer liber de către toți românii.

”Și pentru interior a fost dificil de gestionat purtatul măștii, drept urmare și acum sunt oameni care nu respectă această regulă. Cu atât mai puțin, în aer liber și pe litoral...temperaturile sunt ridicate, iar oamenii sunt mai relaxați”, a mai spus Martin.

Citește și: Corina Martin, candidat la Primăria Constanța: Au crescut prețurile pe litoral

Atât Anca Pavel Nedea, cât și Corina Martin sunt de părere că greul de abia acum începe, deoarece sezonul estival se va încheia în septembrie, cel mai târziu, în România. Problema operatorilor începe din octombrie, deoarece până în prezent nu au realizat niciun venit. În plus, oamenii se tem să mai rezerve din timp, deoarece nu știu ce va urma și le este teamă de blocarea banilor.

”Liniile de credit sunt aproape cheltuite. Rămâne de văzut cum vom susține perioada octombrie-iulie 2021, cu un sezon estival compromis și cu aceste costuri mai mari. Și nu mă refer doar la măsurile anti-Covid, ci și la personalul, care a solicitat salarii mai mari, din cauza amenințării coronavirusului, dar și la furnizorii noștri, care au mărit prețurile produselor, din nou, din cauza Covid”, a mai adăugat Pavel Nedea.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri