Turiștii care au ales litoralul românesc în această vară au avut parte de o surpriză, plaja din Mamaia a căpătat dimensiuni de până la 70 de hectare (700.000 metri pătrați). Ceea ce ar fi trebuit să fie o veste bună, deoarece litoralul ar fi putut fi gazda mai multor turiști și s-ar redus aglomerația de pe nisip, s-a transformat într-o mare supărare atât pentru vizitatori, cât și pentru patronii de terase și restaurante. Alin Burcea, proprietarul agenției de turism Paralela 45, unul dintre touroperatorii care promovează litoralul românesc, dă vina pe autorități, miniștrii Mediului și Economiei, pentru că au amânat darea în folosință a noii porțiuni de plajă.

Devenită mărul discordiei pentru operatorii economici și pentru turiști, plaja lărgită de la Mamaia a devenit imediat ținta glumelor mai mult sau mai puțin răutăcioase. De la luatul unor sandvișuri de pe plajă până la intrarea în apă până la oboseala cronică a celebrului vânzător de porumb, noua porțiune de plajă din Mamaia a devenit subiectul principal, dezbătut pe rețelele sociale.

Pe de o parte, patronii teraselor se plâng de lipsa de clienți, pe de altă parte, clienții acuză nisipul cu prea multe scoici, distanța prea mare până la plajă, dar și intrarea neuniformă în apă, ceea ce nu mai dă siguranță turiștilor.

Lucrări în timpul lărgirii plajei. Sursa Foto: Apele Române Dobrogea-Litoral/ Facebook

Citeste si:
Mohammad Murad, despre plaja din Mamaia: Statul nu a înțeles ce...
Mohammad Murad, despre plaja...

De ce noua plajă nu e pe placul turiștilor și unde au greșit ministerele?

”Lărgirea plajelor este, probabil, cel mai important proiect al României din ultimii 30 de ani, cu o sumă record, de aproape 1 miliard de euro! Din păcate, guvernul actual a fost surd la solicitările celor din turism de a da în folosință la timp plaja Mamaia-Năvodari, și anume la început de sezon, imediat ce s-au terminat lucrările. Ea a fost gata la începutul lunii mai, și ministrul Mediului și al Economiei s-au "ascuns" după clauzele contractuale”, a declarat Alin Burcea, pentru wall-street.ro.

Burcea insistă că autoritățile nu și-au asumat răspunderea pentru ceea ce nu a ieșit bine în acest proiect și că s-au grăbit să atragă laude și mulțumiri. Una dintre soluțiile propuse de antreprenor este aducerea unei mașini de tocat nisipul, pentru ca cel puțin una dintre probleme să fie rezolvată.

Lucrări de afânare a nisipului. Sursa Video: Apele Române Dobrogea-Litoral/Facebook

Citeste si:
Plaja lărgită din Mamaia | Câte minute faci de la șezlong până în apă
Plaja lărgită din Mamaia |...

”Ar trebui să ducă proiectul până la final - adică să folosească mașini de tocat nisipul în toamnă, să transforme nisipul de acum într-unul fin și să inchirieze și partea de la mare a plajei. Actualele discuții din spațiul public despre plaje și nemulțumirea oamenilor sunt generate de dezinteresul celor doi miniștri”, explică Burcea.

Lucrări în timpul lărgirii plajei. Sursa Foto: Apele Române Dobrogea-Litoral/ Facebook

Ar putea atrage litoralul românesc turiști străini?

Una dintre chestiunile dezbătute și care lipsește României este atragerea de turiști străini. Ar putea atrage litoralul românesc turiștii din ale părți ale lumii? Burcea răspunde negativ la această întrebare, precizând drept primă cauză diferențele mari dintre calitate și preț.

Citeste si:
Dan Barna, despre situația CFR: Este o zi neagră a căilor ferate
Dan Barna, despre situația...

”În primul rând, tarifele sunt mari față de alte oferte externe. În al doilea rând, promovarea este zero. Și mai sunt multe de făcut pe litoral astfel încât străinii să fie atrași de România”, a adăugat antreprenorul român.

În plus, acesta a menționat că, deși agențiile de turism încearcă să aducă turiști din străinătate, ofertele din alte destinații turistice sunt imbatabile și imposibil de egalat. Prin urmare, promovarea pe care touroperatorii români o fac este, deseori, inutilă.

Unde merg românii în vacanță în țara noastră

Cu toții știm că Bulgaria, Grecia, Turcia sau, mai nou, Egipt sunt printre primele alegeri ale românilor. Însă sunt unii care rămân fideli țării noastre și își vacanțele în interiorul granițelor.

”Deși impresia e că România nu le oferă ce le oferă destinații similare, 2020 le-a dovedit, în multe cazuri, contrariul. Avem multe avantaje, s-au făcut multe schimbări față de anul trecut, și în ceea ce privește cazarea și serviciile, și în ceea ce privește viziunea celor din turism. În mod evident, e nevoie de sprijinul autorităților, de la cele locale la cele naționale, pentru ca transformarea României turistice în mai bine.Trebuie să fie un efort comun, nu doar cel al operatorilor din turism”, a adăugat Burcea.

În 2021, potrivit antreprenorului român, destinațiile alese sunt cele montane sau în stațiunile balneare, dar și litoralul românesc. În plus, în România, în general, se vând hoteluri de patru și cinci stele, cu zona spa, dar și cele care au piscină exterioară.

Sursa foto: Apele Romane Dobrogea-Litoral/ Facebook

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri