BYD aduce alternativa la Volkswagen Passat. Când va ajunge în România

Sursă foto: BYD

BYD aduce alternativa la Volkswagen Passat. Când va ajunge în România

BYD extinde gama de modele hibride în Europa prin lansarea lui Seal 6 DM-i, care va fi disponibil cu caroserie sedan, dar și break. Acesta va fi primul break al mărcii disponibil pe Bătrânul Continent, iar chinezii se laudă cu o autonomie totală combinată de circa 1.500 de kilometri.

Cât costă noul BYD hibrid

BYD Seal 6 DM-i este acum disponibil pentru comandă în multe piețe europene, primele livrări fiind preconizate să ajungă la clienți înainte de sfârșitul anului 2025

Fiecare versiune a modelului Seal 6 DM-i beneficiază în mod standard de condiții extinse de garanție, constând într-o garanție de șase ani acordată de producător și o acoperire de opt ani pentru sistemul de transmisie și baterie.

Disponibil în showroom-urile rețelei de dealeri autorizați, la un preț de pornire de 36.490 de euro, modelul va ajunge cel mai probabil în România abia anul viitor. Varianta break va fi mai scumpă decât cea berlină, cu un preț de pornire în Germania de 42.990 de euro. Prin comparație, un Volkswagen Passat PHEV începe de la 53.280 de euro, iar o Skoda Superb plug-in începe de la 51.350 de euro.

Trebuie spus, însă, că versiunea de bază a lui Seal 6 DM-i are o autonomie full-electrică de doar 50 de kilometri (pentru caroseria Break). Pentru a avea versiunea cu autonomie de (puțin) peste 100 de kilometri pur-EV, un client va trebui să scoată din buzunar 48.990 de euro pentru nivelul de echipare Comfort Lite (pentru Break). 

Prin comparație, Passat-ul are o autonomie electrică de 133 de kilometri, iar Superb poate merge pe baterii 120 de kilometri. Prețul de pornire pentru versiunea de top Comfort Line este de 49.990 de euro, în cazul Break-ului.
 

Care sunt specificațiile lui BYD Seal 6 DM-i

După cum sugerează și numele, Seal 6 DM-i (Dual Mode) este un model hibrid cu tehnologie plug-in. Asta înseamnă că bateria este îndeajuns de mare pentru a permite o autonomie în modul 100% electric de 105 kilometri, în rând cu rivalii de pe segmentul PHEV. 

BYD Seal 6 DM-i este al doilea model plug-in hibrid lansat de BYD în Europa, după SUV-ul Seal U DM-i, un model care s-a vândut în peste un milion de exemplare în întreaga lume. Modelul Seal 6 este de clasă medie (segment C), iar BYD oferă pe această mașină un ampatament mai mare decât în cazul rivalilor.

Vorbim despre o berlină lungă de 4.840 mm, lată de 1.875 mm și înăltă de 1.495 mm. Ampatamentul este de 2.790 mm. BYD transmite că design-ul este inspirat de ocean, de unde și numele. Acesta nu este singurul BYD cu un nume maritim, Wall-Street.ro testând deja EV-ul de oraș Dolphin Surf

Portbagajul are o capacitate de 491 litri, care crește la 1.370 litri atunci când bancheta din spate este rabatată. În echiparea standard, modelul vine cu jante de 18 inchi, respectiv lumini full-LED.

Trecând la versiunea break (Touring, cum îi spune BYD), aceasta este ceva mai înaltă (1.505 mm față de 1.495 mm înălțime), dar, în rest, este la fel de lungă. Totodată, designerii au păstrat un Cx redus de doar 0,28 și pentru versiunea cu acoperiș lung. 

Capacitatea din spatele scaunelor din spate este de 500 de litri, până la nivelul raftului pentru bagaje, și de 675 de litri peste acesta. Iar cu bancheta rabatată, capacitatea maximă a portbagajului ajunge la valoarea de 1.535 de litri.

Ce performanțe și ce autonomie are cel mai noul BYD

BYD Seal 6 dispune de mai multe inovații BYD, inclusiv motoare electrice duble de mare viteză cu un controler integrat, o baterie Blade și un motor pe benzină Xiaoyun cu o eficiență termică de 43%

Tehnologia Super Hybrid DM poate funcționa în două moduri distincte – EV, în care roțile sunt acționate exclusiv de motorul electric, și HEV, în care același principiu se aplică în majoritatea timpului; în aceste cazuri, motorul pe benzină alimentează bateria și motorul electric prin intermediul unui invertor, iar mașina reacționează ca un autovehicul electric pur. Motorul termic este unul de 1.500 cmc.

BYD susține că autonomia combinată a sistemului poate ajunge la 1.505 kilometri, cu un consum mediu în situații ideale în care se merge cel mai mult timp în modul pur electric de doar 1,5 litri/100 km. 

Seal 6 cu trenul de rulare PHEV este disponibil cu două trepte de putere. În specificația Boost, capacitatea bateriei Blade este de 10,08 kWh, iar puterea maximă a sistemului este de 135 kW (181 cai putere). Aceasta este versiunea cu cea mai mare autonomie combinată WLTP, de 1.505 km/1.350 km (sedan/Touring). Bateria se încarcă de la 30 la 80% în doar 23 de minute - față de 35 de minute în cazul lui BYD Seal SUV, care are și o autonomie full-electrică mai redusă (70 de kilometri). 

Edițiile Comfort Lite și Comfort ale modelului Seal 6 DM-i au o putere mai mare (156 kW/209 cai putere) și o baterie mai mare (19 kWh). Sedanul și Touring pot parcurge distanțe mai mari doar cu energie electrică, respectiv 105 km și 100 km. Autonomia combinată WLTP a acestor modele este de 1.455 km (sedan) și 1.350 km (Touring).

Ce tehnologii ascunde BYD Seal 6 la bord

În centrul tabloului de bord se află un ecran infotainment de înaltă rezoluție (12,8 inci sau 15,6 inci, în funcție de nivelul de echipare), iar pasagerii din habitaclu pot rămâne conectați și pot încărca dispozitivele cu ușurință, grație celor două porturi USB (unul de 18 W tip C și unul de 60 W tip C) din față și celor două prize de 18 W tip C din spate.

O stație de încărcare wireless de 50 W pentru smartphone-uri este disponibilă și pe majoritatea versiunilor. Versiunile Comfort Lite și Comfort ale modelului SEAL 6 DM-i sunt echipate cu o trapă panoramică care oferă lumina naturală în interiorul habitaclului și permite accesul aerului curat din natură.

Lista funcțiilor de asistență la conducere include senzori de parcare față și spate, camere retrovizoare și cu unghi de vizibilitate deB360 de grade, cruise control adaptiv și cruise control inteligent, detectarea unghiului mort, gestionarea directă a oboselii șoferului, alertă și frânare la trafic transversal spate, asistență la părăsirea benzii de circulație, avertizări de coliziune față și spate și avertizare la deschiderea ușii.

Lista echipamentelor standard este extrem de cuprinzătoare. Gama începe cu Boost, care vine cu vopsea metalizată, faruri LED, stopuri și lumini de zi, jante din aliaj de 17 inci, ștergătoare automate, scaune față reglabile electric, oglinzi laterale reglabile electric și rabatabile, un panou de instrumente digital de 8,8 inci, un sistem de infotainment cu ecran tactil de 12,8 inci, patru porturi USB, senzori de parcare spate și cameră de vedere spate, precum și funcționalitatea Vehicle-to-Load. Caracteristicile specifice modelului Touring includ bare de plafon din aluminiu, hayon electric și spălător/ștergător spate.

Pe lângă bateria mai mare pentru o autonomie electrică mai mare și un încărcător AC de bord mai rapid, versiunea Comfort de top mărește dimensiunea ecranului sistemului de infotainment la 15,6 inci, subliniind puterea tehnologică a BYD cu cel mai mare ecran din clasa sa. De asemenea, este dotată cu volan încălzit, lumini de oglindă laterală, jante din aliaj de 18 inci, geamuri spate fumurii, iluminare ambientală care reacționează la ritm, oglindă retrovizoare cu reglare automată a luminozității, pad de încărcare wireless pentru smartphone și un sistem audio îmbunătățit cu opt difuzoare.

Gama SEAL 6 DM-i include și o ediție Comfort Lite, care are aceeași dotare ca modelul Comfort, dar dispune de un ecran tactil mai compact, de 12,8 inchi.

BYD ar putea ajunge să vândă mai multe mașini hibride decât electrice în Europa

BYD se luptă cu Tesla pentru titlul de cel mai mare producător de mașini electrice din lume ca volume. Anul trecut, BYD a câștigat la mustață bătălia, dar chinezii ar putea să comercializeze mai multe hibride decât electrice pe Bătrânul Continent, dacă ofensiva lor pe segmentul PHEV dă roade. 

Până acum, conform cifrelor procesate de Automotive News, în perioada ianuarie-iulie, BYD a comercializat în Europa 35.174 de mașini termice cu tehnologie plug-in, respectiv 48.984 de mașini electrice. Asta în contextul în care gama BYD de electrice este mai vastă, dar constructorul a promis că va avea o ofertă hibridă pentru fiecare model electric din gamă, dar argumentând că asta nu este o reacție la încetinirea vânzărilor de EV-uri pe anumite piețe europene, ci parte a „strategiei originale” a BYD în Europa.

Vânzările de vehicule electrice (BEV) ale BYD au crescut cu 133% în primele șapte luni ale anului, chiar și după ce Uniunea Europeană a majorat tariful pentru mașinile electrice cu baterii ale companiei importate din China, de la 10% la 27%.

În prezent, BYD este al șaptelea cel mai important jucător pe segmentul PHEV din Europa, iar modelul Seal U SUV este la doilea cel mai popular model PHEV pe continent. Constructorul a vândut puțin peste 35.000 de unități din Seal U SUV PHEV, iar cererea pentru Seal U a contribuit la creșterea vânzărilor totale de mașini plug-in hibride din Europa cu 26%, la 706.457 de unități, după șapte luni. În 2024, în primele șapte luni, BYD vânduse doar 220 de mașini PHEV în Europa. 

Personalizate pentru tine