Mercedes-Benz prezintă noul GLC, ultima evoluție a celui mai popular model al său

Sursă foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz prezintă noul GLC, ultima evoluție a celui mai popular model al său

Cuprins Articol:
Mercedes-Benz aduce la IAA Mobility noul GLC, rivalul direct al lui BMW iX3, care își face debutul la nivel global în cadrul show-ului din Munchen. De partea Stelei în Trei Colțuri stă acum un model care are o arhitectură de 800V, o autonomie de peste 700 de kilometri și o baterie de 94 kWh.

Ce specificații are Mercedes-Benz GLC electric

Mercedes-Benz știe că nu poate da greși cu GLC, deoarece SUV-ul compact estel cel mai popular model al mărcii din Stuttgart. Cu această variantă 100% electrică, producătorul premium vrea să-i atragă pe clienții care, altfel, ar fi optat pentru un Audi sau un BMW. 

Și, dacă aruncăm un ochi pe ultimele rapoarte de vânzări, vedem că Mercedes-Benz are nevoie ca noul GLC să aibă succes, pentru că BMW pare că se impune în segmentul premium în fața rivalilor săi tradiționali. În prima jumătate a acestui an, versiunea termică a lui GLC a fost cel mai bine vândut Mercedes-Benz la nivel global, dar o variantă electrică a acestuia a lipsit din gamă de anul trecut, când a fost pensionat” EQC.

Acum, Mercedes-Benz revine cu un SUV compact premium pe baterii. Numele său complet este GLC with EQ Technology, după noua strategie de naming a producătorului, care a abandonat familia EQ de modele. CEO-ul Olla Kallenius a remarcat, în marja evenimentului de lansare, că „GLC este un model foarte important [pentru noi]”, conform Automotive News

„Nu este o simplă lansare a unui nou model, ci aducem electrificarea în curtea celei mai căutate mașini din gama noastră”, a adăugat șeful Mercedes-Benz. Pe lângă îmbunătățirile de pe partea tehnică, GLC aduce o nouă generație a MB.OS pentru un plus de conectivitate, dar și un nou limbaj estetic „condus” de noua grilă iluminată de mari dimensiuni.

GLC face parte din a doua generație de mașini pur-electrice dezvoltate de Mercedes. La baza SUV-ului stă, încă de la lansare, o arhitectură de 800V - la fel ca în cazul lui BMW iX3, primul automobil din gama Neue Klasse a bavarezilor. În cazul Mercedes, vorbim de o baterie de 94 kWh pe versiunea GLC 400 4Matic. 

Cum sugerează și numele, mașina va avea două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care se vor combina pentru o putere totală de 482 cai putere. Autonomia acestei versiuni va fi de circa 714 kilometri, dar Mercedes-Benz nu a oferit alte detalii tehnice și nici o listă de prețuri. Ceea ce știm, însă, este că alte versiuni vor urma, inclusiv unele cu „sosul special” AMG, iar livrările vor demara în prima jumătate a anului viitor. 

Mercedes-Benz, cel mai ambițios val de lansări din istorie

Anii 2026-2027 pot fi considerați un punct de cotitură pentru Mercedes-Benz sau, cel puțin, o piatră de temelie pentru următorul deceniu. Asta pentru că, în următorii doi ani, constructorul pune la punct cea mai vastă reînnoire a gamei sale din istorie, cu un val de lansări fără precedent

Printre următoarele lansări va fi o nouă berlină Clasa C pe baterii și, până la finele lui 2026, noul GLA, un crossover compact mai mic decât GLC și, de asemenea, disponibil în varianta full-EV. Mercedes-Benz a lansat deja și berlina compactă CLA, disponibilă și cu caroserie break, respectiv cu două versiuni de tren de rulare: ICE și BEV.

Revenind la GLC; acesta va fi prevăzut cu cea de-a patra generație a interfeței Mercedes-Benz (MBUX), care este echipată cu AI de la Microsoft. De asemenea, inginerii au dezvoltat frânarea „One Box”, care oferă aceeași senzație a pedalei și când frânezi normal, dar și atunci când mașina încetinește prin recuperare de energie. 

Alte noutăți pe acest model sunt încărcarea bi-direcțională, dar și suspensia pe perne de aer și un ecran (Hyperscreen) imens care, practic, acoperă toată planșa de bord. Acesta măsoară 99 de centimetri și este cel mai mare ecran de pe un Mercedes-Benz de serie. 

Trecând la dimensiuni, ele s-au mărit, așa cum este și normal - pentru că orice mașină se mărește, înafară de străzile pe care aceasta urmează să circule. Vorbim, așadar, de un ampatament mai mare cu 80 mm (până la 2.972 mm), iar asta înseamnă mai mult spațiu pentru pasageri, inclusiv mai mult spațiu la cap, genunchi și șold. 

Pe partea de caracteristici practice, Mercedes-Benz plusează cu un portbagaj frontal cu un volum de 128 de litri care se adaugă celui din spate, care se poate lăsa cu până la 80 mm grație suspensiei pe pernă de aer pentru a ușura sarcina de a încărca obiecte voluminoase în portbagaj. 

Versiunea de lansare poate, de asemenea, să se încarce la o putere de până la 400 kW, ceea ce înseamnă că 300 de kilometri de autonomie pot fi adăugați în doar 10 minute, la un charger de mare putere. În cazul lui BMW iX3, versiunea de lansare se laudă cu ~372 de kilometri adăugați tot în 10 minute. 

De asemenea, Mercedes-Benz oferă patru nivele (!) de frânare regenerativă care recuperează energia și o aruncă înapoi în baterie, cu cel mai agresiv (sau eco-friendly, cum vreți să-l numiți) mod putând să facă recuperare la o rată de maximum 300 kW. Performanțele versiunii de lansare nu sunt nici ele de lepădat: 0-100 km/h în 4,3 secunde și o viteză de top de 210 km/h. 

Personalizate pentru tine