Ne așteptăm ca Black Friday 2020 să aducă un record absolut pentru vânzările online. În luna aprilie a acestui an am depășit într-o singură zi ”obișnuită” numărul total de comenzi față de Black Friday 2019, iar magazinele online din portofoliu au avut de 7 ori mai multe comenzi în luna aprilie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, precizează Sandu Băbășan, CEO-ul platformei SaaS de e-commerce Blugento, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Reprezentantul Blugento a observat o creștere accelerată a digitalizării în rândul companiilor, de-a lungul celor șapte luni ale acestui an, proces despre care spune că, în condiții normale, ar fi fost mai lent.

”Chiar dacă, poate, nu aveau în plan, multi retaileri și-au dorit să fie prezenți online cât mai repede și mai eficient, conștientizând faptul că online-ul va fi mediul cel mai utilizat pentru cumpărături în această perioadă. Portofoliul nostru a evoluat către clienți de talie medie spre mare. Practic, aceasta este direcția pe care o vedem pe mai departe. Zento, de exemplu, noua platforma de tip SaaS bazată pe Magento 2, este o platforma destinată companiilor care au cifra de afaceri de peste 1 milion de euro”, precizează Sandu Băbășan.

CEO-ul Blugento a observat două nevoi principale în rândul comercianților, respectiv lansarea magazinului online cât mai rapid pentru a putea vinde, cu finisarea lui ulterioară, și nevoia de marketing digital.

”În ultimele luni, a existat o creștere a bugetelor de promovare alocate de magazinele online, chiar și o dublare a acestora”, adugă Băbășan.

Shopping-ul online, noul standard

”Noul normal” e caracterizat de o accelerare a digitalizării în care shopping-ul online devine noul standard, oamenii realizând că e mult mai ușor și eficient șă apeleze la cumpărături online, să țină ședințele online și să interacționeze digital cu majoritatea serviciilor acolo unde acest lucru este posibil, este de părere CEO-ul Blugento.

Citește și Partea plină a paharului ”turnat” de pandemie: ce oportunitate vede șeful Casa Rusu, care vrea să ducă business-ul în alte 3 țări

Fiind o companie de tehnologie, adaptarea la contextul creat de pandemia de COVID-19 nu a fost complicată deoarece încă de la înființare a avut o politică ce încuraja munca remote, iar pe termen lung își propun să aibă o activitate hibrid, atât de la distanță cât și de la birou. Singura problemă de care s-a lovit a fost legată de punerea în practică a procesului de extindere în străinătate, proces ce nu a mai decurs așa cum plănuise inițial.

”Am fost mai rezervati într-un singur aspect, care privește expansiunea internațională, deoarece nu am mai avut posibilitatea să călătorim și să ne întâlnim cu partenerii internaționali, era cumva normal să nu putem accelera această dezvoltare, așa cum ne-am fi dorit, însă nu ne-a afectat și planul de a ieși pe piețele din afară”, explică CEO-ul Blugento.

Principalul trend care va defini zona de e-commerce în acest an va fi personalizarea experienței de cumpărare și îmbunătățirea majoră a acestei experiențe, precum și orientarea către experiența de cumpărare mobilă, făcând astfel mult mai ușoară achiziția unui produs pentru consumatorul final. În ceea ce privește retenția clienților, crearea și întreținerea unei comunități în jurul brandului și comunicarea onestă și continuă rămân esențiale.

Citește și Bilete de avion anulate: metoda prin care ai putea să îți recuperezi banii

Ce ar trebui să știe un antreprenor care vrea să facă pasul în online

Portofoliul de clienți al furnizorului de software conține companii din verticale extrem de diferite, iar un segment atipic de care s-a lovit în această perioadă a fost cel al serviciilor digitale și de consultanță personalizată.

”Un antreprenor care porneste abia acum la drum în online are oportunitati fantastice în fața sa, atât prin prisma contextului, când online-ul a devenit un canal de achizitie mult mai important, dar și a tehnologiei și soluțiilor pe care jucătorii din e-commerce le au la dispozitie. E important să realizeze că, spre deosebire de un business cu prezență fizică, un magazin online îl expune la sute de mii sau poate milioane de cumpărători, așadar trebuie să acorde o importanță sporită imaginii sale și a brandului său, să pună accent serios pe marketing digital și să prioritizeze crearea unei comunități în jurul său”, explică CEO-ul Blugento.

Zento, cel mai nou produs din portofoliul companiei, o platformă de eCommerce de tip Saas(Software as a Service) bazată pe Magento 2, se adresează în primul rând companiilor care au deja un magazin online și vor să treacă la următorul nivel de scalare a vânzărilor.

Citește și Jakobsen, Saxo Bank: Când lumea arde, nu există nicio protecție reală pentru banii tăi


”Noua platforma este destinata companiilor care au o cifra de afaceri de cel putin 1 milion de euro. Obiectivul principal pentru Zento este sa avansam in procesul de internationalizare si sa avem o puternica amprenta la nivel european. O serie din clientii existenti ai Blugento si-au exprimat dorinta de a folosi Zento(...) Prin intermediul acestei platforme ne vom crește amprenta internațională, iar asta vine și ca un sprijin pentru magazinele românești, căroram punându-le la dispoziție această soluție le facilităm competivitatea pe piețele din afaraă”, precizează Băbășan

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri