2 / 4

Familia Meinl, in spatele Oryxa Capital

"Ne-am dorit sa gasim un cumparator care poate mentine piata competitiva. Acordul de vanzare este supus aprobarii Comisiei Europene si se asteapta a fi finalizat in curand. Pana la incheierea tranzactiei, afacerea va continua normal", a declarat Doina Cavache (foto), corporate affairs manager Kraft Foods Romania.

Contactat de Wall-Street.ro, Nicholas Hill, reprezentant al Oryxa Capital, a declarat ca fondul de investitii a fost creat "recent" si apartine familiei Meinl, cea care detine si Meinl Bank, unul din fostii actionarii majoritari ai Kandia Excelent. In 2007, Cadbury achizitiona 93,2% din Kandia Excelent de la actionarii majoritari ai firmei la momentul respectiv, Axis Investments si Meinl Bank, pentru 326,4 milioane de lei (99,4 milioane de euro), prin doua tranzactii realizate pe piata deal a Bursei de Valori Bucuresti.

Potrivit lui Hill, fondul de investitii opereaza companii din domenii diverse, printre care real-estate si infrastructura. Achizitia Cadbury Romania reprezinta biletul de intrare a Oryxa Capital in industria bunurilor de larg consum, fiind prima investitie de acest gen de pana acum, afirma Nicholas Hill.

Negocierile pentru achizitia operatiunilor Cadbury din Romania au inceput in luna mai, spune reprezentantul fondului de investitii, valoarea tranzactiei fiind "net inferioara celei din 2007". Conform surselor consultate, valoarea tranzactiei se situeaza in jurul a 30-40 milioane de euro.

"Ne-a placut compania, suntem familiari cu mediul de afaceri de aici. Vrem sa transformam compania intr-un model de business de succes si ca atare vom investi sume importante in dezvoltarea brandurilor, peste nivelul celor alocate de Cadbury pana acum. Consideram ca business-ul din Romania este unul solid, avem un activ deosebit de valoros si anume fabrica din Bucuresti", declara Nicholas Hill.

Un alt plan al Oryxa Capital il constituie exportul anumitor branduri din portofoliul Cadbury pe piete din Europa Centrala si de Est.

Cele mai importante branduri intrate in portofoliul Cadbury in 2007 sunt Kandia, Magura, Silvana si Sugus. De la intrarea pe piata romaneasca, Cadbury nu a investit in branduri noi, concentrandu-se doar pe finalizarea rebranding-ului Silvana si a prajiturilor Magura. In plus, compania nu a reusit sa treaca pe profit in 2008, inregistrand pierderi de 4,87 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor. In 2008, Cadbury afisa vanzari in stagnare de 33 mil. euro, de cinci ori mai mici decat rezultatele Kraft Foods.

Totodata, Cadbury Romania a trecut si prin schimbari de top management, in ultimii doi ani compania schimbandu-si de trei ori conducerea. Astfel, dupa preluarea Kandia-Excelent, Sorin Alexandrescu, cel care a coordonat compania timp de opt ani, si-a anuntat retragerea. El a fost inlocuit de Jose Bonito, urmat la scurt timp de un nou director general, Martin Drane.

Sursa foto: Agerpres

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri