3 / 6

Fondurile de private equity au revenit in piata

Dupa ce in primele noua luni din 2009 au fost incheiate doar trei tranzactii in care au fost implicate fondurile de private equity - GED Capital a cumparat pachete majoritare la Diamedix si Total Eurobusiness, Advent International a achizitionat Ozone Laboratories, pentru 24 de milioane de euro, investitorii financiari transmit semnale ca sunt mai dispusi sa cumpere active in Romania.

“Cred ca in sfarsit fondurile de investitii si-au depasit temerile nefondate referitoare la un colaps generalizat al Romaniei, perceptie cu care au cochetat o buna parte din acest an. Deveniti mai rationali si mai pragmatici din aceast toamna si, sa nu uitam, presati fiind de investitori carora trebuie sa le ofere randamente, cred ca vor fi mult mai active in urmatoarele luni”, spune Doru Lionachescu.

In plus, si antreprenorii romani si-au ajustat in mare parte asteptarile de pret, crede Lionachescu, creand astfel premisele unor tranzactii. Sectoarele tipice pentru fondurile de private equity sunt cele cu nevoi de capital relativ reduse, cu avantaje competitive punctuale (internet, IT, retail specializat) sau neconsolidate inca (industrie alimentara, servicii financiare, farma), potrivit sefului Capital Partners.

De asemena, Radu Stoicoviciu, PricewaterhouseCoopers Romania, confirma ca exista fonduri de private equity care dispun de lichiditati si care sunt dornice sa investeasca in Romania. „Problema este existenta unor firme tinta care sa se "potriveasca" profilului cautat de private equity. Este de asteptat ca tranzactiile cu fondurile de private equity sa se realizeze in sectoare anticiclice (de exemplu, utilitati), in sectoare cu un potential mare de crestere (de exemplu, servicii medicale) sau in sectoare neconsolidate (de exemplu, productie de alimente). Dincolo de "preferintele" sectoriale vor exista intotdeauna elemente specifice firmei "target" care tin de pozitia pe piata, performantele financiare, management etc. care vor influenta decizia de a realiza investitia”, explica Radu Stoicoviciu, care a intermediat in noiembrie cea mai mare achizitie din retail-ul alimentar realizata vreodata in Romania, preluarea magazinelor Profi de catre fondul de private equity Enterprise Investors, pentru 66 milioane de euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri