2 / 4

Modele de plata a continutului

Totusi, mai multe voci din piata sustin ca publicitatea nu va putea sa sustina industria de continut online, ceea ce va determina companiile media sa implementeze noi modalitati de atragere a veniturilor care sa ajute operatiunile companiilor media.

De asemenea, au aparut discutii legate de introducerea a unor forme de plata pentru utilizatori, fie prin cererea de compensatii din partea agregatoarelor de stiri, fie de a gasi noi modalitati de a aborda advertiserii.

Organizatiile media au discutat doua modalitati de obtinere a unor plati directe din partea consumatorilor, cum ar fi abonamentele integrale sau plata per articol, care adesea se refera la micro-plati sau conturi agregate.

Chiar daca majoritatea incercarilor de implementare a abonamentelor complete nu au reusit sa impiedice utilizatorii sa nu acceseze continutul disponibil in alte locatii online, multe organizatii de stiri au lansat aceasta idee. Una dintre cele mai puternice voci a fost Rupert Murdoch, al carui conglomerat media News Corp a avut cel mai mare succes in segmentul abonarilor. Wall Street Journal percepe o taxa de 79 dolari pentru accesul pe intreg anul la site-urile sale si este singurul ziar care a intrat pe profit in 2009. In luna august a lui 2009, Murdoch a anuntat ca News Corp va extinde acest model pentru toate site-urile sale, insa nu a luat nicio actiune in aceasta privinta.

Un alt sistem este cel al micro-platilor (n.r. - micropayment) prin care utilizatorii platesc pentru continut bucata cu bucata, iar pretul variaza in functie de cat de mult consuma un utilizator pe un site. Experimente au fost incercate de organizatiile de stiri precum si agregatoarele online care atrag continut de la mai multe organizatii de stiri.

Un al model de taxare a continutului este micro-abonamentul,
care este bazat pe o taxa lunara. Acest model este experimentat de Kachingle, Journalism Online si CircLabs. De exemplu, Journalism Online permite utilizatorilor sa incheie un abonament anual, lunar, zilnic sau cu plata per articol.

De asemenea, mai exista si planul tarifar "Freemium", o combinatie (model hibrid) intre continutul gratuit si materialele de calitate care trebuiesc platite.

Potrivit unui studiu realizat de Accenture la sfarsitul anului trecut, executivii mai multor companii media au declarat ca se asteapta ca modelele hibrid ca atraga mai multe surse de venit iar in urmatorii ani sa apara combinatiile intre serviciile platite si gratuite. Astfel, 39% dintre executivi au declarat ca modelul de business predominant va fi cel bazat pe publicitate, urmat de modelul hibrid cu mai multe surse de venit (21%), doar 18% dintre executivi au declarat ca ar adopta un sistem de tip "freemium".


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri