Yellow.Menu este un restaurant virtual cu preparate gourmet. Concret, vorbim despre o bucătărie la ale cărei preparate clienții au acces doar prin intermediul livrărilor programate într-o aplicație sau pe site și nu prin deplasarea la o locație fizică în care să ia masa. Conceptul mai este cunoscut sub denumiri precum ”Dark Kitchens, Virtual Kitchens sau Cloud Kitchens”.

Utilizatorii Yellow.Menu pot comanda meniurile acasă sau la birou, iar livrarea se realizează în maxim o oră de la plasarea comenzii. De asemenea, aceștia pot alege un interval anume pentru livrare sau au opțiunea de a-și planifica meniul pentru o săptămână.

Modelul de business le-a permis celor de la Yellow Menu să creeze mai multe branduri virtuale, în 2021 fiind lansate Yellow Lebanese, Fresh by Yellow, Yellow Dinner, Yellow.Office și Yello Brunch.

”Fiecare acoperă un segment diferit de public, inclusiv zona B2B, prin Yellow.Office, pe care l-am lansat special pentru perioada aglomerată a anului, în care retailerii primesc un număr record de comenzi și vor să ofere masa angajaților implicați în operațiuni. Pentru anul următor ne propunem consolidarea acestor branduri și avem în vedere lansarea altor 2 sau 3 extensii virtuale de brand”, precizează Adrian Ciucur în cadrul interviului wall-street.ro.

În 2021, business-ul a crescut de la o medie zilnică de 180 de comenzi în primul trimestru, la peste 230 de comenzi zilnice în ultimele luni.

”Este un semnal că strategia noastră de scalare prin branduri virtuale este una care funcționează, dar și că restaurantele virtuale, respectiv trendul de quick commerce pe care se bazează, au o adopție tot mai mare în rândul consumatorilor finali”, consideră Adrian Ciucur.

*quick commerce sau Q-commerce se referă la conceptul prin intermediul căruia bunurile comandate online de utilizatori sunt livrate rapid, în mai puțin de o oră de la plasarea comenzii. Companii de livrare precum Glovo sau Foodpanda au lansat și în piața din România spații comerciale amenajate în diverse puncte din oraș, special gândite pentru a oferi produse de larg consum exclusiv prin livrare rapidă

Extinderea la nivel național și 2022, un an al quick-commerce-ului

Ciucur precizează că business-ul urmărește extinderea dincolo de Cluj și București, orașe în care este momentan prezent, luând în considerare și orașele mai mici, dar și noi soluții de creștere dincolo de modelul clasic de operare utilizat până în prezent.

”Căutăm, odată cu întreaga piață de altfel, variante agile de scalare orizontală, care să fie mai eficiente atât din perspectiva duratei până la lansare, cât și a investiției financiare. Soluția pare a fi îmbinarea a două modele de dezvoltare - pe de-o parte modelul de dark restaurant, exponent al trendului actual care mizează pe construcția de branduri virtuale și care nu presupune spațiul fizic de primire a clienților, iar pe de altă parte este orizontalizarea structurii de business și descentralizarea operațiunilor”, adaugă Ciucur.

Reprezentantul Yellow.Menu consideră Quick-commerce-ul ca fiind noul ”IT thing” în ceea ce privește comportamentul de consum al oamenilor, atât pe segmentul de food, cât și pe zona de cumpărături în general.

”E un „gold rush” pe piața aceasta, e momentul în care se produce inovație și se dezvoltă concepte noi, unele foarte interesante(...) 2022 va fi anul quick-commerce-ului și vom vedea în continuare mișcări remarcabile și multă inovație de la start-up-uri locale care vor vrea să zguduie piața și modul tradițional de a face lucrurile, dar și de la afaceri cu experiență, dar care au o înclinație ridicată către nou”, adaugă Ciucur.