Chiar dacă românii nu au făcut cozi la pește și fructe de mare în hipermarketuri, vânzările Alfredo Seafood, unul dintre cei mai importanți distribuitori locali, au urcat cu 15% de la startul pandemiei cu noul coronavirus. De cealaltă parte, BistroMar, restaurant din cartierul bucureștean Dorobanți deținut de fondatorul Alfredo Seafood, va fi nevoit, cel mai probabil, să își trimită angajații în șomaj tehnic, dupa ce statul a cerut oprirea activității restaurantelor în perioada stării de urgență.

”Este absolut firesc să fim afectați și probabil că va trebui să folosim măsura șomajului tehnic până la Paște, pentru o parte din personalul care lucrează la bucătărie și în zona de servire a clienților. În cazul nostru, online-ul și livrările la domiciliu aveau o pondere de circa 15%, iar în acest moment ar putea crește până la 30%, dar nu pot acoperi necesarul nostru de venituri zilnice”, a declarat Cristian Dărmănescu (foto), proprietarul Alfredo Seafood și al restaurantului BistroMar.

Distribuitorul de fructe de mare și pește Alfredo Seafood vinde preponderent către marile lanțuri de supermarketuri si hipermarketuri locale, doar aproximativ 20% din volumul afacerilor fiind generat de restaurante și alte firme din industria hospitalității, puternic lovită de măsurile luate pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus. În 2018, compania a avut afaceri de 84,3 mil. lei și un profit net de 0,5 mil. lei.

Românii au luat cu asalt magazinele în ultimele zile, rafturile cu produse de bază precum făina, orezul, zahărul, carnea de pui sau chiar și hârtia igiencă fiind adesea golite cu rapiditate.

”Noi nu am înregistrat o creștere foarte mare a vânzărilor pentru că nu vindem produse de bază. Am resimțitit totuși o creștere care se situează la aproximativ 10 – 15%. Există o dificultate majoră în aprovizionare și există și posibilitatea ca unii dintre muncitori să se îmbolnăvească, iar atunci se va intra în carantină”, spune Cristian Dărmănescu.

Acesta remarcă o stare de îngrijorare la nivelul personalului ”care nu poate să fie ignorată”, dar care este gestionată optim. ”Am luat măsuri de igienă peste cele pe care le respectăm în mod uzual, dar există o stare de neliniște”, adaugă el.

Toți angajații Alfredo Seafood care pot lucra de la domiciliu (departamentul comercial, cel de contabilitate etc.), prin prisma activității, o fac deja.

”Se respectă măsurile de igienă și dezinfecție suplimentare care au fost stipulate în toate comunicările oficialităților. În plus, încercăm să extindem lucrul pe o perioadă cât mai lungă: activitatea se desfășoară în două schimburi, pentru a nu fi prea mulți în același timp la lucru. Oricum, personalul începe lucrul în etape, la ore diferite, tocmai pentru a se diminua riscul unei eventuale contaminări”, a concluzionat antreprenorul.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri