Lidl România va susține cele cinci Bănci pentru Alimente de la nivel național, cu câte 500 de pachete cu alimente și produse de igienă, pentru categoriile defavorizate și persoanele din centrele comunitare unde sunt găzduiți bătrâni, copii, orfani, persoane cu dizabilități și adulți aflați în prag de sărăcie, în familiile numeroase sau monoparentale, în cele în care un părinte a rămas deja fără un loc de muncă sau în casele bătrânilor rămași singuri.

Astfel, 2.500 de pachete, în valoare totală de 120.000 de lei, vor ajunge către beneficiarii din centrele cu cele mai mari nevoi în această perioadă și la persoanele izolate sau aflate în zone greu accesibile. Pachetele conțin alimente de bază (ulei, zahăr, cereale), conserve de legume, conserve de carne, paste făinoase, lapte UHT, precum și alte produse alimentare de care aceștia au nevoie.

În luna martie, Lidl România și ceilalți 52 de parteneri au sprijinit Băncile pentru Alimente cu 151,7 tone de alimente în valoare totală de 1,98 milioane de lei. Aceste alimente s-au concretizat în 72.520 de porții de mâncare, de care s-au bucurat peste 30.000 de beneficiari din cele 172 de ONG-uri susținute de cele cinci Bănci pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov și Oradea. Din luna martie până în prezent, Lidl România a donat o cantitate totală de 4,3 tone de alimente, doar în prima săptămână din aprilie cantitatea fiind de 1,5 tone de alimente.

Rețeaua Băncilor pentru Alimente, împreună cu toți partenerii săi invită și alte companii să se alăture acestor demersuri și să doneze produse alimentare sau de igienă, precum și să acorde sprijin financiar, cu atât mai mult în această perioadă în care numărul persoanelor vulnerabile a crescut.

Băncile pentru Alimente sunt organizații non-profit neafiliate politic sau religios, care funcționează după principiile Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA). Ele colectează produse alimentare și nealimentare care sunt în termen și bune pentru consum de la donatori (producători agro-alimentari, importatori și distribuitori, retaileri și vânzători en detail) și le distribuie gratuit către ONG-uri care gestionează programe sociale destinate persoanelor în nevoie și grupurilor vulnerabile.

Lidl este partenerul fondator al primei rețele de 5 bănci pentru alimente din România, iar pe lângă produsele donate, retailerul oferă sprijin financiar pentru dezvoltarea infrastructurii care asigură funcționalitatea acesteia (ex: costuri legate de achiziția de mașini, depozite, salarii etc). Până în prezent, pe lângă donațiile în alimente, Lidl a investit peste 2 milioane de lei în dezvoltarea infrastructurii rețelei de bănci pentru alimente.

Pe viitor, rețeaua își propune fondarea altor bănci regionale în orașe precum Craiova, Timișoara, Constanța sau Galați, pentru a acoperi toate regiunile României.

De la inaugurare și până în prezent, prin intermediul celor cinci Bănci pentru Alimente din București, Cluj-Napoca, Roman, Brașov și Oradea s-a depășit pragul de 1521,2 de tone de produse alimentare colectate de la peste 50 de companii private. Printre partenerii donatori se numără Metro, Kellogg’s, Lidl, Kaufland, Penny, Cora, ETI, Nestle, Danone, Unilever, Albalact, ORKLA Foods Romania, Heidi, Covalact, Primagra, Boglar Champ si Caroli. CHEP si SIXT sunt parteneri logistici, încă de la înființare. Alimentele au fost distribuite până acum în mod gratuit către peste 35.000 de beneficiari din ONG-uri și centre care găzduiesc persoane aflate în dificultate.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează în jur de 10.800 de magazine și mai mult de 160 de centre în 29 de țări la nivel mondial.

Sursa foto: Lidl România