Creșterea se datorează mai multor factori: condițiile de limitare a deplasărilor fapt care a impulsionat creșterea pieței de e-commerce - românii au stat mai mult în case și au comandat de pe internet iar Liloo.ro a beneficiat de această creștere, fiind o companie cu desfacere online. Un alt motiv pentru această creștere îl reprezintă venirea primăverii, pentru că este o perioadă în care copiii își schimbă garderoba, iar părinții îi îmbracă cu haine mai subțiri. În plus, în această perioadă, magazinul Liloo.ro a lansat produse noi, cu imprimeuri destinate copiilor.

Ce au cumpărat românii de pe Liloo.ro

Articolele vestimentare pentru copii cele mai vândute de pe Liloo.ro în lunile de stare de urgență au fost body-urile cu imprimeuri noi, dar și produsele de vară: fustițe, pantaloni scurți, tricouri cu mânecă scurtă. Totodată, numărul de comenzi achitate online cu cardul a crescut cu 140% față de perioada obișnuită, ca urmare a recomandărilor referitoare la combaterea răspândirii noului coronavirus.

În această perioadă, părinții caută produsele de vară: body-urile cu mânecă scurtă, cu prețuri cuprinse între 15 – 22 lei, pantalonii scurți și trei sferturi, cu prețuri cuprinse între 10 – 22 lei și pijamelele, cu prețuri cuprinse între 20 – 36 lei.

„Pentru noi, ca mică afacere de familie, cel mai important este protejarea sănătății tuturor angajaților și asigurarea unui loc de muncă sigur și stabil în perioada următoare, care este una a incertitudinii. În același context, ne dorim să asigurăm, în continuare, pentru clienții noștri, aceeași calitate a produselor pe care o cunosc, la prețuri rezonabile. Sperăm ca, până la finalul acestui an, să avem o viziune mai bună asupra a ceea ce înseamnă să fii antreprenor în România în această perioadă și să ne adaptăm planurile pentru viitor, în consecință”, declară Alex Onciu, Fondator Liloo.ro.

Impactul pandemiei asupra businessului Liloo.ro

Liloo.ro a înregistrat în anul 2019 o cifră de afaceri de 1 milion de lei iar la începutul anului, înainte de pandemie, estima o creștere a business-ului între 20% - 25%, datorată lansării noilor modele de hăinuțe pentru copii. La acest moment, consecințele pandemiei asupra vânzărilor sunt neclare și Liloo nu face precizări pe acest subiect și nu are o estimare cu privire la cifra de afaceri pe care ar putea să o înregistreze pe parcursul anului 2020.

Pe perioada stării de urgență, Liloo a funcționat la capacitate maximă, deși a fost dificil să asigure un flux continuu cu materii prime (bumbac, capse) pentru că furnizorii au scăzut nivelul producției și al livrărilor. Pentru a se adapta noilor condiții de funcționare, Liloo a avut grijă de sănătatea echipei și a investit în echipamente de protecție (măști, mănuși) și materiale biocide pentru a se asigura că toți angajații și clienții Liloo sunt protejați.

În lunile martie și aprilie, numărul de comenzi a crescut cu 100% față de primele luni ale anului 2020, ceea ce a însemnat un efort în plus pentru echipa de producție și pentru echipa de curieri.

Cu privire la măsurile fiscale luate de autorități pentru a sprijini mediul de afaceri, Alex Onciu, Fondator Liloo.ro, declară: „Măsurile fiscale bine fundamentate pe realitățile din economie vor constitui un element de ajutor, în restabilirea economiei, după această perioadă dificilă. Cred că cel mai important este să existe o colaborare între autoritățile statului și mediul de afaceri din România, astfel încât să limităm pierderile din această perioadă. Implicațiile acestei pandemii sunt complexe și este esențial ca statul român să fie deschis pentru a înțelege cu adevărat problemele tuturor românilor pentru a trece cu bine peste această criză sanitară și economică”.

Pe termen scurt, Liloo vizează să lanseze în continuare câteva noi produse de vară, cu materiale, culori și imprimeuri pe placul părinților și al copiilor. În acest sens, sunt deja planificate comenzile de materii prime și producția lor.

Încă de la începutul anului, Liloo și-a propus să lanseze noi articole vestimentare din materiale organice, cu scopul de a diversifica gama de produse. Însă, acest plan este direct influențat de consecințele generate de noul coronavirus.

Liloo este o afacere de familie, pornită în anul 2012, în industria vestimentară pentru copii, din dorința de a le oferi părinților și copiilor articole vestimentare calitative, din materiale naturale, la prețuri rezonabile. Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul textilelor, Liloo produce și comercializează haine pentru bebeluși și copii cu vârste cuprinse între 0 și 12 ani. Brandul Liloo se adresează familiilor care doresc să ofere celor mici haine de calitate.

Lillo deține o unitate de producție în Mizil, județul Prahova, unde lucrează 11 persoane și alte 3 persoane în departamentul de marketing online. Liloo a terminat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 1 milion de lei. Pe termen mediu, Liloo vrea să își diversifice gama de produse.

Sursa foto: dubova, Shutterstock