Vino la ecomTEAM 2018, eveniment de traditie in Romania si in regiune, pe 28 si 29 martie, la Brasov. Speakeri de renume international, panel-uri interactive, worskshop-uri specializate si, bineinteles, sesiuni de networking vor oferi un mediu perfect atat pentru veteranii industriei cat si pentru cei care fac primii pasi in “ecommerce-ul antreprenorial”.

Carrefour a anuntat saptamana trecuta ca a achizitionat pachetul majoritar in cadrul Quitoque, companie food-tech care vinde online ingrediente si produse alimentare. Consumatorii comanda de pe site-ul Quitoque produsele ce le sunt livrate acasa.

Miscarea Carrefour are loc in contextul in care noul CEO, Alexandre Bompard, a anuntat in ianuarie ca pregateste un plan de transformare pentru a accelera profitabilitatea companiei pana in 2020. Parte a acestui plan, Carrefour planuieste sa investeasca 2,8 miliarde de euro in zona digitala in urmatorii cinci ani, de sase ori mai mult decat pana acum, targetul fiind sa obtina 5 miliarde de euro din zona de eCommerce pana in 2022.

“Quitoque ne va ajuta sa ne consolidam pozitiona in industria food tech pentru a oferi o experienta omnichannel nevoilor noului consumator de proximitate, convenienta si calitate”, a declarat Marie Cheval, director executiv Carrefour.

Conditiile tranzactiei nu au fost facute publice. Quitoque a fost fondat in 2014, are 60 de angajati si a livrat anul trecut aproximativ 3 milioane de meniuri in Franta. Compania va fi administrata in continuare de cei trei fondatori.

Carrefour Romania a lansat Gurmandio

Pe plan local, retailerul francez a lansat Gurmandio, aplicatie mobila prin care utilizatorii din cele mai mari orase ale Moldovei, precum Iasi, Suceava, Botosani, Piatra-Neamt si Galati, alaturi de cei din Targu Jiu, isi pot comanda preparatele preferate.

In prezent, in aplicatie este listata zona de gastronomie a hipermarketurilor Carrefour din aceste orase, alaturi de unele dintre cele mai importante restaurante locale, urmand ca, in perioada urmatoare, oferta sa fie completata cu noi optiuni. Aplicatia ofera utilizatorilor o varietate mare de preparate, atat din sectiunea de gastronomie a Carrefour, cat si de la restaurantele locale, livrare gratuita si multiple metode de plata (cash, card, tichete de masa).

„Folosim avantajele noilor tehnologii pentru a creste accesibilitatea si nivelul de confort al consumatorilor, iar Gurmandio este un pas important in aceasta directie. Este prima aplicatie de acest tip dezvoltata de un retailer, dar si cea mai moderna, simpla si rapida modalitate prin care utilizatorii din marile orase ale Moldovei si cei din Targu-Jiu pot comanda mancare, acasa sau la birou. De asemenea, Gurmandio contribuie la dezvoltarea comunitatilor locale prin simplul fapt ca aduce mai aproape clientii finali de business-urile din zona. Clientii beneficiaza rapid de produsele dorite, iar proprietarii restaurantelor, de o audienta semnificativa”, spune Catalin Samara, Director Marketing, Digitalizare si IT Carrefour Romania.

Aplicatia Gurmandio este disponibila in App Store si Google Play, dar si pe website-ul www.gurmandio.ro, si este customizata in functie de orasul din care provine utilizatorul, listand restaurantele din zona respectiva. Printre optiunile si avantajele aplicatiei Gurmandio se numara, potrivit reprezentantilor Carrefour o varietate mare de preparate, livrare gratuita, multiple modalitati de plata – cash, card, tichete de masa, memorarea si posibilitatea de repetare a comenzilor, comenzi favorite, conectarea in aplicatie prin contul de Facebook sau Google si posibilitatea de a urmari in timp real comanda plasata.

In Romania, grupul Carrefour ofera clientilor sai multiple posibilitati de a face cumparaturi, atat in cele 318 magazine din tara, hipermarketuri si supermarketuri, cat si prin magazinul de comert online, Carrefour Online - www.carrefour-online.ro. Mai mult, prin platforma Bringo, disponibila gratuit in Google Play si App Store, Carrefour le ofera clientilor din Iasi, Cluj, Constanta si Bucuresti posibilitatea de a face cumparaturi din peste 50.000 de produse la pret de hipermarket, livrate in 90 de minute.

De asemenea, Carrefour a dezvoltat pentru clientii sai mijloace inovatoare de plata, precum aplicatia „Carrefour Pay”, prin intermediul careia acestia pot verifica preturile din magazin sau plati cumparaturile direct din aplicatie, la casele de marcat. Anul trecut, Carrefour a lansat in hipermarketul Carrefour Baneasa, serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, prima casa de marcat unde clientii au posibilitatea sa scanze si sa plateasca singuri, in acelasi loc, produsele cumparate.