Pofta Focului reprezintă transformarea pasiunii de a găti într-un business de familie, primii pași în această direcție fiind făcuți în urmă cu 9 ani. Echipa din spatele afacerii este formată din Gica Neamțu, fiul și nora acesteia și doi angajați.

Interviul acesta face parte din proiectul ecomTEAM Stories, menit să spună povestea micilor antreprenori din e-commerce-ul românesc. Pentru a fi sigur că nu ratezi niciuna dintre poveștile pe care ne-am propus să le publicăm în fiecare zi de miercuri, apreciază pagina ecomTEAM AICI. Dacă vrei să fii la curent cu ultimele trenduri care te pot ajuta să îți crești afacerea online, inscrie-te gratuit la ecomTEAM 2021 AICI și fii alături de noi la unul dintre cele mai mari evenimente de profil.

”De la idee la pornirea business-ului au trecut ceva ani. În 2012 am făcut un studiu pentru a-mi da seama de nevoia unui astfel de produs în piață, după care a urmat o perioadă destul de lungă în care am construit baza tehnico-materială. În piață, efectiv, am început să fim din 2016”, povestește Gica Neamțu.

Antreprenoarea s-a ocupat și de ”rețeta” din spatele unității de producție

Unitatea de producție în care sunt concepute preparatele face parte tot din ”creațiile” Gicăi Neamțu, dar nu din calitate de bucătăreasă ci de diriginte de șantier.

”La bază sunt constructor. Eu am făcut proiectul halei, totul a fost realizat cu mine ca diriginte de șantier. În 2014 am pornit cu o investiție de 40.000 de euro în unitatea de producție, aceasta era suma pe care am estimat-o. În final, cu tot cu utilaje am ajuns la 70-80.000 de euro. Așa se întâmplă întotdeauna pe șantier, ai antecalcule și postcalcule”, povestește Gica Neamțu care anunță și un mic ”lockdown” pentru Pofta Focului în luna mai a acestui an, când va reintra din nou în rolul de diriginte de șantier pentru extinderea unității de producție, lucru ce i-ar permite să își crească considerabil capacitatea de producție.

Concret, pe ușile halei din Iași, ce conține un cuptor pentru sterilizare și un tocător de legume, ies lunar aproximativ 10.000 de borcane cu diferite preparate, iar extinderea acesteia, conform proiectului întocmit de Gica Neamțu, i-ar permite să ajungă chiar și până la 30.000 de borcane lunar.

”Sincer, nu îmi doresc lucrul acesta chiar atât de mult, însă, pe de altă parte, nici nu vreau să fiu pusă în situația în care să îmi ceară clientul și să spun că nu mai am, că e sold out”, povestește Gica Neamțu.

De unde provin ingredientele preparatelor și cum ajunge produsul final pe mesele românilor

O parte dintre legume, cum ar fi ciupercile, sunt furnizate de la un partener din Tărnăveni, ardeii, ceapa și roșiile sunt aduse de la Târgu Frumos și Probota, iar produsul finit ajunge în mare parte în băcănii, pe platformele online ale acestora, eMAG Marketplace, și în curând pe propria platformă Pofta Focului.

”Suntem în proces de finalizare a platformei noastre online. Lucrăm de ceva vreme la ea, însă ne este puțin greu să facem multe și să iasă foarte bine într-un timp scurt. Curând va fi funcțională cu toate modalitățile de plată online și un acces facil pentru clienți”, explică Gica Neamțu

Pentru o perioadă, produsele Pofta Focului s-au regăsit și pe rafturile retailer-ului Mega Image, însă extinderea pe acest segment de parteneri este îngreunată de capacitatea de producție.

”Având în vedere că produsele sunt realizate manual în proporție foarte mare, ceea ce face noi ”automat” facem cu ajutorul unui cuptor de sterilizat și un tocător pentru legume. În rest, toate celelalte operațiuni sunt făcute manual, în condițiile acestea, doar dacă aduc armata chineză în curtea noastră aș putea să am o producție îndeajuns de mare pentru a putea fi prezenți pe tot ce înseamnă supermarket”, povestește Gica Neamțu.

În acest moment are 26 de rețete pe stoc, portofoliul total ridicându-se la aproximativ 70, însă acesta e dictat de producția agricolă din perioada respectivă și de preferințele clienților.

”O programare a producției de anul acesta a fost destul de complicat de făcut, câtă vreme sosurile pe care le-am lansat anul trecut au avut cerere ridicată, iar rețetele cu murături, lansate în loturi de probă, au comenzi destul de mari. Ne gândim serios cum o să ne facem producția”, povestește Gica Neamțu, nominalizând din portofoliul ei la categoria ”produs vedetă” dulceața de cireșe amare, produs pe care îl are de la începutul business-ului și căruia vrea anul acesta să îi pună ”o haină extrem deosebită”.

Pofta Focului

Produsele ei pot fi găsite pe eMAG Markeplace și în curând AICI, pe propria platformă. O parte dintre locațiile fizice din țară sunt Gramador, Foodicious, Kiwi Marqt, Băcăniile Real Foods din București, magazine din Iași precum Aprostore, Bisou, Mamma Mia, EcoBăcănia Happy, Cămara sau Cămara lui Baciu.

Pofta Focului este prezent în câte o unitate și anume, în Constanța la Băcănia Madame Z, în Reșița la Micii Mari Uzoni, în Focșani la Biracom, în Cluj-Napoca la Băcănia Bun, iar în Roman și Bacău în unitățile deținute de Băcănia cu Dichis.

În primele 9 luni din 2020, Pofta Focului a înregistrat vânzări de aproximativ 220.000 de lei.

Dacă ți-a plăcut acest material și îți dorești să citești și alte astfel de povești din seria ecomTEAM Stories, poți aprecia pagina noastră de Facebook AICI și te poți înscrie gratuit la ecomTEAM 2021 AICI pentru a afla toate ”ingredientele” de care are nevoie un business pentru a avea succes în online.