Retailerul suedez Hennes & Mauritz (H&M) isi va schimba strategia, dupa ce vanzarile din magazinele fizice au suferit un declin. H&M va incepe astfel sa vanda in propriile magazine si in mediul online imbracaminte apartinand unor alte branduri.


Vanzarile brandului H&M reprezinta cea mai mare pondere din afacerile grupului suedez. Totusi, in ultima perioada, retailerul s-a confruntat cu o scadere a vanzarilor si, implicit a profitului, ceea ce l-a determinat sa isi schimbe strategia si sa aduca in reteaua de magazine si in mediul online alte branduri, o miscare care aduce H&M intr-o zona de concurenta directa cu marii retaileri online precum Asos sau Zalando.

Dupa 72 de ani, gigantul suedez este pregatit sa faca schimbari radicale in modelul de business pentru a nu-si pierde a doua pozitie din topul retailerilor mondiale de fashion si, de ce nu, poate chiar sa ii ia fata rivalului Inditex.

O completare a brandului H&M cu alte marci va atrage noi cumparatori, potrivit unui purtator de cuvant al grupului, care insa a refuzat sa ofere mai multe detalii cu privire la implementarea acestei noi masuri, potrivit Reuters.

Grupul H&M, care mai cuprinde si brandurile COS, Arket, & Other Stories, Monki, Weekday si H&M Home, se confrunta cu o scadere a profiturilor pentru al treilea an consecutiv, din cauza declinului vanzarilor din magazinele fizice ale marcii principale - H&M.

Unele dintre brandurile noi ale grupului, &Other Stories si Arket, comercializeaza deja branduri externe pe langa propriile articole de imbracaminte. De altfel, un alt mare retailer de fashion, Next, a inceput deja sa vanda produse apartinand altor branduri in mediul online.

In prima jumatate a anului fiscal, H&M a inregistrat un profit net de 510 milioane euro, cu 10% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile au crescut cu 10%, ajungand la 10 miliarde de euro. Cifra de afaceri in crestere poate fi pusa si pe seama deschiderilor de noi magazine la nivel global, numai in SUA retailerul suedez deschizand in 2018 578 de locatii.

La nivel global H&M detine aproape 5.000 de magazine. Primele magazine H&M din Romania au fost inaugurate in primavara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost infiintata in 1947, in Vasterls, Suedia. In Romania, H&M este liderul pietei de fashion, cu vanzari de peste 1 miliard de lei, cu 12% mai mult fata de 2017. Detine o retea de 56 de magazine si un shop online.

Sursa foto: Venturelli Luca/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri