retailArena este mai mult decat o conferinta de business, este o intrunire a comunitatii de retail, FMCG, producatori, speacialisti in marketing, dezvoltari de spatii comerciale si furnizori de servicii pentru comert. Timp de doua zile vom dezbate provocarile industriei, cele mai noi strategii de business pe care le poti aplica businessului tau, ce urmeaza in retail, eCommerce si digital pornind de la tehnicile si masurile luate de jucatori de top din piata.

In acest an, pe 23 si 24 octombrie, la retailArena aflam cum arata consumatorul viitorului, pornind de la doua cuvinte cheie ale momentului care caracterizeaza industria: emotii si experiente. Este clar ca produsul in sine nu mai este suficient pentru a determina un consumator sa il achizitioneze, in conditile in care oferta de la raft a devenit una extrem de competitiva. Ce fac retailerii si producatorii in aceasta situatie? Ce anume declanseaza in prezent achizitia si cum poti anticipa nevoile si preferintele consumatorilor? Care sunt trendurile in aceasta industrie si cum iti poti regandi strategia de business astfel incat sa fii in topul preferintelor clientilor? Cum se va face comert in viitor si, mai important, cum arata consumatorul de maine?

La astfel de intrebari vom raspunde la retailArena 2019: "From emotions to experiences: retail of the future”, ce are loc pe 23 si 24 octombrie, la hotel Sheraton.

retailArena 2019: Marketing Day

Cosmin Dan, senior analyst Euromonitor International, ne va prezenta "Tendintele cheie in retailul european", o comparatie intre trendurile internationale si cele locale. Vom vedea cum sta Romania la capitolul adoptare trenduri in retail si cat de pregatiti sunt retailerii sa tina pasul cu miscarile globale.

Caracteristicile consumatorilor influenteaza puternic tendintele din industria de retail. Cu atentie sporita la bugetele existente, consumatorii europeni se orienteaza catre canalele de retail care ofera cea mai buna valoare. Accesul ridicat si in continua crestere la internet, urbanizarea si constrangerile de timp sustin schimbarea spre mai multe produse cumparate online, inclusiv necesarul de alimente si produse de uz zilnic. Experientele si digitalizarea joaca un rol tot mai important in retail, liniile dintre formate devin tot mai putin vizibile, iar sustenabilitatea devine necesitate.

Vom avea patru paneluri care vor aborda subiecte nisate din industria de retail, pornind de la megatendintele din retail, pana la inovatiile din piata romaneasca, ce anume declanseaza emotia in comert si cum poti ajunge mai aproape de consumator mizand pe o astfel de strategie, cum iti poti extinde businessul in mod inteligent la nivel national si cat de important este sa a oferi consumatorului sustenabilitate.

Denisa Apreutesei, qualitative research manager iSense Solutions, ne va prezenta studiul "Inovatie, emotie si implicare in retail", pornind de la ideea ca, de ceva vreme, consumatorii privesc dincolo de functionalitatea brandurilor.

Peste acest strat – al indeplinirii unei nevoi pe care consumatorul o are – se adauga acum aspecte care tin de relatia pe care brandurile reusesc sa o dezolte si sa o intretina cu acest consumator modern, foarte dorit de branduri si foarte constient de aceste lucruri. Care sunt tendintele la care adera consumatorii moderni din Romania si cum pot face brandurile o diferenta in a-i atrage de partea lor?

Alex Bratu (JYSK), Narcis Horhoianu (Carrefour Romania), Cosmin Dan (Euromonitor International), Catalin Pozdarie (Hervis), Bogdan Marcu (Cushman & Wakefield), Denisa Apreutesei (iSense Solutions), Mihai Bonca (Brand Arhitects), Oana Bejan (Danone), Laura Stefan (Mastercard), Calin Clej (Cris-Tim), Alexandra Ristariu (Mondelez), Roxana Puia (Asociatia Environ), Raluca Hartmann (KiK Romania), Simina Niculita (Colliers), Irinel Popescu (Metro Cash & Carry), Sabin Gilceava (Leverage Negotiation), Oana Diaconescu (Iulius Company), Ionut Militaru (SAP Romania & Bulgaria) sunt speakerii pe care ii vei putea asculta in prima zi si cu care vei putea face networking.

Nu in ultimul rand, Dochita Zenoveiov, fondatoarea Inoveo, va sustine worshopul "Tips & tricks in brandingul de retail pentru produse si servicii". Proximitatea, locatia si emotia sunt cei trei vectori care conteaza in brandingul de retail. Vei afla de ce sunt importante aceste criterii atunci cand construiesti o strategie de branding, de ce este nevoie de o astfel de strategie in relatia cu clientii si cum poti construi, pe baza lor, un brand puternic.

retailArena 2019: Omnichannel Day

In a doua zi a conferintei abordam comertul din perspecitiva digitalului si vorbim despre toate transformarile de care ar trebui sa tii cont atunci cand ai un business atat in offline, cat si in online. Vom discuta despre nevoile generatiei tinere, care devine cea mai mare categorie de consumatori la nivel mondiale, pornind de la nevoia de inovatie, emotie, rapiditate in livrare, personalizare.

Vei afla astfel cum iti poti extinde si imbunatati livrarea la nivel national pentru a oferi clientilor o experienta cat mai placuta si rapida, cum cumpara generatia tanara si de ce prefera formatul multichannel, care este the next big thing dupa omnichannel care a devenit deja mainstream, cum ajuta noile tehnologii, platformele de retail, automatizarile si customizarile, cum se va schimba consumatoru, cum arata magazinul viitorului.

Iulian Stanciu, CEO eMAG, va tine un key speech in cadrul retailArena 2019 in care ne va impartasi din strategia sa de business, cum poti sa ai succes in piata romaneasca si nu numai si ce urmeaza pentru eMAG.

Ion Sturza, fondatorul fondului de investii Fribourg Capital, care se afla in spatele Elefant.ro, SEOmonitor sau Liberty Technology Park, ne va impartasi din strategia de succes a Elefant.ro, potentialul pietei de retail/eComm in Romania si cum poti intui potentialul unui astfel de business.

Cristi Movila, noul country manager VTEX Romania, vine in premiera la retailArena si va sustine o prezentare despre cum poti iesi in afara granitelor cu brandul tau.

Comertul romanesc este inundat de retaileri internationali care preiau controlul in tot mai multe categorii, dar ce se intampla cu jucatorii locali care vor sa vanda international? Cum sa vinzi la nivel international din Romania, ce piete sa alegi si cum sa o faci, pas cu pas? Ce am invatat de la jucatorii mari veniti in Romania si cum o putem aplica pentru a vinde in afara granitelor?

In cea de-a doua zi a retailArena ne dam intalnire cu Cornel Morcov (FAN Courier), Ion Sturza (Fribourg Capital), Iulian Stanciu (eMAG), Florin Filote (eMAG), Cristi Movila (VTEX Romania), Raluca Radu (Answear.ro), Valentin Radu (Omniconvert), Octavian Dumitrescu (CustomSoft), Silvana Helal (Enterprise Concept), Raluca Puscas (Filip & Company) si Dragos Popa (Roland Berger).

La finalul discutiilor retailArena 2019, Mihai Bonca va sustine workshopul "Cum inspiram un Customer Journey memorabil? De la strategie la arcele narative". Una dintre provocarile retailerilor din prezent este sa ofere o experienta memorabila cand vine vorba de navigarea in magazin. Customer Journey este o decizie de business ce iti poate oferi un avantaj competitiv unic. Vei afla cum il poti imbunatati si ce strategie poti implementa pentru a-ti creste businessul.

Pana pe 23 octombrie avem oferta 1+1 gratis pentru biletele achizitionate in cadrul retailArena. Fie ca alegeti sa cumparati un Pachet Complet Event (conferinta + workshops), individual Conferinta sau individual unul dintre Workshops, veti primi GRATUIT inca un bilet din aceeasi categorie aleasa initial.

Ne vedem la retailArena 2019!