Imprevizibilitatea cauzată de pandemie și-a pus amprenta și în ceea ce privește cumpărăturile online, Raluca Radu, Country Manager Answear, precizează în cadrul conferinței retailArena, organizată de wall-street.ro și retail.ro, că nu pot previziona volumul de vânzări pe care îl vor înregistra în lunile următoare, care sunt cele mai importante pentru sectorul e-commerce.

”Au fost luni precum aprilie, mai și iunie în care am avut creșteri de 50% față de aceeași perioadă a anului anterior. August a venit cu creșteri de circa 20-30%, iar în septembrie am înregistrat o scădere de 10%. Luna octombrie am început-o cu o creștere puternică, e atipic”, precizează Raluca Radu

Reprezentanta Answear.ro precizează că în jur de 40% din cei care au comandat în utlimele luni au fost clienți noi și au mers către branduri medium high din portofoliu. Aceasta este de părere că într-un viitor apropiat retailul online și offline va trebuie să co-existe, având în vedere că cifrele pe care le deține arată o creștere cu 9% a numărului de cumpărători online în România.

”Potențialul online-ului este foarte mare în România. În același timp să ne gândim că nu mai este nevoie de locațiile fizice în momentul actual cred că este o gândirea prea optimistă. Cred în continuare că de fiecare dată când românii vor putea să se ducă la magazinele fizice o vor face. E important să ne uităm spre viitor, toți retailerii trebuie să realizeze că online-ul este un canal de vânzare pe care trebuie să îl deschidă”, precizează Raluca Radu.

Imprevizibilitatea pandemiei s-a observat și în ceea ce privește obiceiurile de consum, reprezentanta Answear povestește că în perioada de lockdown creșterile nu au fost doar pe categoriile de haine de casă, ci au fost vânzari semnificative și pe segmenete precum cel al ținutelor de seară.

”Cea mai mare surpriză a fost zona de jeans, care nu se cumpărau atât de mult și reprezentau cel mai mic procent din vânzări pentru că era greu pentru client de văzut cum îi vin (..) Am observat că am atras un public nou, probabil este cel care își cumpăra fie din străinătate, fie din mall-uri și acum au început să cumpere din mall-uri”, adaugă Raluca Radu.

retailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro și retail.ro, powered by VTEX, FAN Courier, P3 Logistics Park, eMAG Marketplace, Carrefour, Fashion House Outlet Centre București, Veranda, Twispay, Smart ID, Ceetrus, foodpanda, Answear, GLAMI, Filip&Company, ALTEX, Cushman & Wakefield Echinox, Optimized, Euromonitor și Ipsos.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri