”Au fost luni precum aprilie, mai și iunie în care am avut creșteri de 50% față de aceeași perioadă a anului anterior. August a venit cu creșteri de circa 20-30%, iar în septembrie am înregistrat o scădere de 10%. Luna octombrie am început-o cu o creștere puternică, e atipic”, precizează Raluca Radu

Reprezentanta Answear.ro precizează că în jur de 40% din cei care au comandat în utlimele luni au fost clienți noi și au mers către branduri medium high din portofoliu. Aceasta este de părere că într-un viitor apropiat retailul online și offline va trebuie să co-existe, având în vedere că cifrele pe care le deține arată o creștere cu 9% a numărului de cumpărători online în România.

”Potențialul online-ului este foarte mare în România. În același timp să ne gândim că nu mai este nevoie de locațiile fizice în momentul actual cred că este o gândirea prea optimistă. Cred în continuare că de fiecare dată când românii vor putea să se ducă la magazinele fizice o vor face. E important să ne uităm spre viitor, toți retailerii trebuie să realizeze că online-ul este un canal de vânzare pe care trebuie să îl deschidă”, precizează Raluca Radu.

Imprevizibilitatea pandemiei s-a observat și în ceea ce privește obiceiurile de consum, reprezentanta Answear povestește că în perioada de lockdown creșterile nu au fost doar pe categoriile de haine de casă, ci au fost vânzari semnificative și pe segmenete precum cel al ținutelor de seară.

”Cea mai mare surpriză a fost zona de jeans, care nu se cumpărau atât de mult și reprezentau cel mai mic procent din vânzări pentru că era greu pentru client de văzut cum îi vin (..) Am observat că am atras un public nou, probabil este cel care își cumpăra fie din străinătate, fie din mall-uri și acum au început să cumpere din mall-uri”, adaugă Raluca Radu.

retailArena este un eveniment organizat de wall-street.ro și retail.ro, powered by VTEX, FAN Courier, P3 Logistics Park, eMAG Marketplace, Carrefour, Fashion House Outlet Centre București, Veranda, Twispay, Smart ID, Ceetrus, foodpanda, Answear, GLAMI, Filip&Company, ALTEX, Cushman & Wakefield Echinox, Optimized, Euromonitor și Ipsos.