Profitul unei companii este unul dintre principalii indicatori la care orice antreprenor este atent la finalul anului fiscal. Rezultatul net al firmei poate cunoaste cresteri semnificative prin reducerea costurilor operationale, insa procesul trebuie sa fie unul minutios si realizat fara a afecta calitatea serviciilor oferite. Va prezentam in continuare cateva sfaturi in acest sens.

1. Cumpara en-gros

Fie ca vorbim de consumabile sau de materialele necesare pentru comercializarea produsului pe care afacerea ta il dezvolta, achizitia acestora in cantitati mari vine de cele mai multe ori si cu o reducere de pret din partea furnizorului.

Insa, nu te arunca catre cantitati exagerate doar de dragul reducerii oferite de furnizor si fa-ti o strategie privind volumele de care business-ul tau are nevoie pentru a-si desfasura activitatea pe o perioada de 6 luni sau un an. De asemenea, fii atent si la impactul pe care aceste achizitii il au asupra cash flow-ului pe termen scurt, astfel incat sa nu intampini probleme in ceea ce priveste platile lunare aferente altor servicii.

2. Alege un sediu potrivit pentru nevoile business-ului tau

Apetitul pentru afaceri este...
Citeste si: Apetitul pentru afaceri in Romania este in scadere

Inchirierea unui spatiu pentru afacerea ta trebuie sa fie o decizie luata cu cat mai multa atentie si in conformitate cu nevoile pe care le ai. Un birou mult prea mare atrage automat si costuri de intretinere mai ridicate. Daca operezi un business a carui activitate se desfasoara strict online, in care interactiunea cu clientul nu trebuie sa fie face-to-face, ia in considerare o strategie prin care angajatii tai ar putea lucra de acasa.

De asemenea, arunca o privire si la spatiile de coworking. Acestea sunt niste birouri ce pot fi inchiriate pe anumite perioade de timp in care ai acces la tehnologia si mobilierul necesar muncii de birou si diverse servicii conexe. Pe langa aceste beneficii, ai acces si la o comunitate de oameni de afaceri cu care poti dezvolta parteneriate durabile.

3. Muta-ti afacerea in cloud

Mutarea activitatii in cloud atrage dupa sine o scutire a cheltuielilor pentru servere, licente software, hosting, colocare, mentenanta sau personal tehnic. E o oportunitate imensa pentru companiile mici sau medii care nu isi pot permite investitii in infrastructura IT sau in software-uri costisitoare. Aplicatiile dezvoltate in cloud va scapa de operatiunile pe care trebuie sa le faceti in cazul aplicatiilor traditionale.

In loc sa va gestionati propria retea de calculatoare si servere pe care sunt instalate aplicatiile, aveti acces la un centru de date unde acestea sunt stocate, fiind nevoie doar de logarea utilizatorului de pe un dispozitiv conectat la Internet.

Cateva exemple de servicii de stocare in cloud, la care veti acces gratuit sau pe baza unui abonament, sunt One Drive Business, Dropbox Business sau Google Cloud.

Donutino, gogoseria ce a...
Citeste si: Donutino estimeaza vanzari de 50.000 euro in primul an

4. Desfasoara-ti intalnirile de afaceri in mediul online

In cazul in care partenerii tai de afaceri nu sunt old-school, iar fiecare discutie privind buna functionare a relatilor nu trebuie desfasurata in jurul unei mese rotunde, aplicatiile care iti permit sa realizezi conferinte video sunt disponibile oricarei persoane care are acces la internet. Astfel, vei ajunge sa economisesti timpul necesar deplasarii catre locatia unde ar trebui sa aiba loc intalnirea, cat si costurile aferente.

5. Externalizeaza serviciile

Fie ca vorbim de departamentul de IT, cel de contabilitate sau cel de HR, externalizarea acestora poate fi o solutie destul de buna in ceea ce priveste optimizarea costurilor pe care le are un antreprenor.

Lenovo, parteneriat de...
Citeste si: Lenovo, parteneriat de miliarde in zona de stocare, noi solutii

Acest proces iti permite sa te concentrezi strict pe domeniul de activitate pe care il are compania ta si sa beneficiezi de o reducere a costurilor privind formarea angajatilor, plata concediilor sau cele legate de logistica sau de administrare a sediului.

6. Ia in considerare contractul de barter

Barterul reprezinta o operatiune comerciala prin care se efectueaza un schimb de marfuri avand valori echivalente, eliminandu-se transferul de sume de bani intre participanti. Astfel, in cazul in care ai nevoie de serviciile oferite de catre o companie, iar aceasta la randul ei poate utiliza serviciile dezvoltate de catre tine, poti apela la metoda contractului de barter.

Contractul de barter are un impact pozitiv in ceea ce priveste cashflow-ul companiei, intrarile si iesirile de capital fiind mai scazute in aceste cazuri, rezultand de asemenea si o reducere a costurilor operationale.

Sursa foto: Shutter_M / Shutterstock.com