"Vanzarile prin Internet vor deveni rapid o realitate. Multi dintre clientii nostri stiu deja ce vor inainte de a pasi in showroom-uri, astfel incat infiintarea unui canal de vanzari online este justificata", a declarat intr-un interviu Gerard Detourbet, seful programului Entry pentru produse low-cost al Renault, transmite Bloomberg, scrie Mediafax.

Peugeot, cel mai mare producator auto francez, analizeaza crearea unui sistem de vanzare numai prin Internet destinat vehiculelor care vor fi construite in colaborare cu China Changan Automobile Group, a spus directorul de vanzari al grupului, Jean-Marc Gales, la Salonul Auto de la Geneva.

Combinata cu masinile ieftine lansate de companii asiatice, initiativa Peugeot concureaza Dacia Sandero si alte modele ieftine care contribuie la cresterea vanzarilor Renault.

Livrarile mondiale ale Renault de modele fara pretentii au urcat cu 28% in 2010, de trei ori mai mult fata de avansul inregistrat in cazul modelelor mai scumpe, si au reprezentat peste un sfert din volumul total, comparativ cu 15% in 2007.

"Renault a avut intotdeauna o retinere in privinta vanzarii Dacia in Europa, intrucat a stiut ca va dauna brandului principal si, intr-o anumita masura, asa a fost", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra.

Succesul marcii a scos in evidenta cererea pentru masini ieftine in tari precum Franta, a spus Houchois, adaugand ca este justificat ca si Peugeot sa profite.

Gales, de la Peugeot, a aratat ca grupul poate vinde mai profitabil masini ieftine decat Renault, Hyundai Motor, Skoda (divizie a Volkswagen) si oricare alte companii.

Citeste si:

"Toti vand masini la preturi mai mici prin acelasi sistem costisitor de distributie, care nu s-a schimbat in 90 de ani. Vorbim despre o abordare radical schimbata a distributiei", a afirmat Gales intr-un interviu la Geneva.

Spre deosebire de Renault, care va continua vanzarea modelelor low-cost in showroom-uri si va experimenta retailul online, noul brand al Peugeot va fi comercializat exclusiv prin Internet.

Peugeot ar putea negocia parteneriate pentru test-drivere prin firme de inchiriere, serviciu care ar putea fi folosit eventual si de dealerii Peugeot si Citroen in vederea reducerii costurilor legate de masinile din showroom-uri, care ajung sa fie vandute ca second-hand.

Vanzarea masinilor ieftine in afara magazinelor de prezentare Peugeot si Citroen ar trebui sa limiteze afectarea celor doua branduri.

"Experienta Renault arata ca exista riscuri, care pot fi reduse prin separarea distributiei si printr-un brand separat", a declarat Max Warburton, analist la Sanford C. Bernstein in Londra.

Modelele Dacia sunt vandute sub sigla Renault pe unele piete, iar vizitatorii unora din showroom-urile europene pot vedea Renault Clio expus alaturi de modelul de dimensiuni similare Dacia Sandero, care este, in Franta, cu 5.500 de euro mai ieftin.

Renault nu vede "absolut niciun semn" ca Dacia afecteaza brandul principal, dar separa dealerii, acolo unde vanzarile sunt suficient de puternice, pentru a evita confuziile, a aratat Detourbet.