"Tinand cont de situatia actuala din Japonia, am luat aceasta masura preventiva. Nu ne-am confruntat pana acum cu probleme la vreo fabrica din cauza lipsei de piese", a afirmat el.
Uzina de asambalre de autoturisme de la Genk, aflata la circa 80 de kilometri est de Bruxelles, produce minivan-uri S-MAX si Galaxy si sedanul Mondeo.
Cutremurul puternic si valul tsunami care au lovit Japonia pe 11 martie, urmate de criza atomica de la centrala nucleara Fukushima-Daiichi, au afectat fluxul de piese auto si alte marfuri si materiale pentru numeroase companii din intreaga lume, in special din industria auto si electronice.
Ford a fost afectat doar in mica masura de criza din Japonia. Grupul american a incetat sa accepte comenzi pentru anumite culori de autovehicule din cauza lipsei unui pigment special produs la o fabrica evacuata, aflata in apropierea centralei nucleare cu probleme.
Productia auto ar putea scadea cu 30% la nivel mondial ca un efect al cutremurelor din Japonia, cei mai mari constructori de masini fiind afectati de lipsa pieselor japoneze. [Citeste Efectul Japonia: Productia auto globala ar putea scadea cu 30%]
Ford este prezent si in Romania, dupa ce a cumparat, in septembrie 2007, un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro. Ford produce la Craiova din 2009 modelul Transit Connect si urmeaza sa inceapa asamblarea modelului de clasa mica B-Max, produs exclusiv in Romania.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: