Anterior, Ford programase masura pentru luna mai, insa a decis sa devanseze termenul pentru a se asigura ca nu va ramane fara piese, potrivit declaratiilor facute de purtatorul de cuvant al grupului american Todd Nissen, arata Mediafax.

"Tinand cont de situatia actuala din Japonia, am luat aceasta masura preventiva. Nu ne-am confruntat pana acum cu probleme la vreo fabrica din cauza lipsei de piese", a afirmat el.

Uzina de asambalre de autoturisme de la Genk, aflata la circa 80 de kilometri est de Bruxelles, produce minivan-uri S-MAX si Galaxy si sedanul Mondeo.

Cutremurul puternic si valul tsunami care au lovit Japonia pe 11 martie, urmate de criza atomica de la centrala nucleara Fukushima-Daiichi, au afectat fluxul de piese auto si alte marfuri si materiale pentru numeroase companii din intreaga lume, in special din industria auto si electronice.

Citeste si:

Ford a fost afectat doar in mica masura de criza din Japonia. Grupul american a incetat sa accepte comenzi pentru anumite culori de autovehicule din cauza lipsei unui pigment special produs la o fabrica evacuata, aflata in apropierea centralei nucleare cu probleme.

Productia auto ar putea scadea cu 30% la nivel mondial ca un efect al cutremurelor din Japonia, cei mai mari constructori de masini fiind afectati de lipsa pieselor japoneze. [Citeste Efectul Japonia: Productia auto globala ar putea scadea cu 30%]

Efectul Japonia: Productia auto globala ar putea scadea cu 30%

Efectul Japonia: Productia auto globala ar putea scadea cu 30%

Ford este prezent si in Romania, dupa ce a cumparat, in septembrie 2007, un pachet reprezentand 72,4% din actiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro. Ford produce la Craiova din 2009 modelul Transit Connect si urmeaza sa inceapa asamblarea modelului de clasa mica B-Max, produs exclusiv in Romania.