Anul trecut, piata de piese auto, impartita in mod egal intre producatori originali (care furnizeaza piese in ambalajul marcii auto) si aftermarket (specializati), a avut o valoare de circa 950 milioane euro.

“Ma astept la o crestere chiar mai mare de 5% anul acesta, intrucat masinile livrate in anii cu vanzari record 2007-2008 vor iesi din garantie, iar romanii, cu toate ca si acum exista posibilitatea de a se prezenta la service-ul reprezentantei cu piesele originale achizitionate de la CarFrance, nu vor mai fi nevoiti sa isi faca reparatiile in service-ul marcii, ci vor incerca sa reduca din cheltuieli procurandu-si singuri piese pentru autovehicule Dacia/Renault, piese Motrio, piese care se adreseaza autovehiculelor iesite din perioada de garantie sau piese (producatori renumiti de o calitate echivalenta cu piesele originale) si alegand service-urile multimarca”, este de parere Dan Pantea, directorul executiv al CarFrance.

Pantea (38 de ani) are o experienta de peste zece ani in industria auto, lucrand pe pozitii de management pentru Mit Motors, AutoItalia , Tiriac Auto (Hyundai).

In prezent sunt in circulatie in Romania 4,3 milioane de automobile, din care 2,8 milioane de masini (67%) au o vechime mai mare de 6 ani, reiese din datele Directiei Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor.

Citeste si:

"Anul acesta vor iesi din garantie peste 280.000 de autoturisme noi cumparate in 2008, din care cele mai multe sunt Dacia circa 80.000 de unitati", considera directorul executiv al CarFrance.

In anul 2010, luna in care vanzarile de piese au atins cel mai mare prag pentru compania CarFrance a fost noiembrie. Cele mai mari volume de vanzari le-au avut consumabilele: filtre originale de combustibil Logan (euro 3, euro 4), filtre producatori renumiti (aer, ulei, polen), distributia originala Logan, placute frana si discuri de frana si accesorii Dacia/Renault, stergatoare originale din gama Renault Boutique; principalii clienti fiind companiile renumite din Romania care isi administreaza flotele proprii de Logan, Clio incercand reducerea costurilor de intretinere prin achizitia directa a consumabilelor, care au fost in contact permanent cu departamentul tehnic CarFrance precum si companiile de taxi, persoanele fizice si magazinele de piese auto care au avut la indemana magazinul online.

Pentru anul 2011 cele mai cautate piese auto vor fi, in continuare, “consumabilele” (filtre, ulei, placute de frana, etc) pentru modelele Logan, Clio si Megane. Pentru SUV-ul Duster, romanii cauta repere originale pentru “consumabile” si accesorii (cotiera, paravanturi usi fata/spate).