"Catastrofa din Japonia are urmari foarte grave pentru industria constructoare de masini din Europa. Se estimeaza ca in Europa peste 600.000 de masini nu se vor fabrica din aceasta cauza. Nici Dacia nu va fi ferita de aceaste urmari ale catastrofei din Japonia. (...) Dacia a avut si va avea si anul acesta comenzi la nivelul anului trecut. Sunt firme furnizoare pentru Dacia, de componente pentru Dacia care nu primesc componentele din Japonia si ca atare Dacia este nevoita sa-si adapteze programul de lucru pe urmatoarele luni. Masura care se va lua dupa Paste este doar prima dintr-o serie de masuri care trebuie luate", a declarat vicepresedintele Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache.

El nu a dat detalii despre programul de lucru in urmatoarele luni.

"Pentru urmatoarele luni avem prevederi contractuale si vom gasi raspuns la toate intrebarile. Este obligatoriu sa facem, pana la finalul anului, masinile pe care le-am prognozat pentru anul 2011. Asta inseamna ca in ultima parte a anului vom lucra foarte intens", a aratat Iordache.

Reprezentantii Dacia au declarat ca este posibila intreruperea activitatii, o decizie urmand sa fie luata in urmatoarele zile.
Iordache a mentionat ca salariatii Dacia vor primi de Paste "prima traditionala", negociata in contractul colectiv de munca, reprezentand 30% din salariul mediu brut.

"Anul acesta suma bruta este de 850 de lei. Se va primi o parte din suma neta, in jur de 600 - 650 de lei, si impozitul va fi retinut pe data de 10 a lunii viitoare. Oamenii sunt obisnuiti cu aceasta prima de Paste, de vacanta si de Craciun. Nemultumiti sau multumiti este o negociere contractuala. Suma este mai mare ca anul trecut, nu cu mult, fiindca impozitul este covarsitor", a mai spus Iordache.

Citeste si:

Mai multi producatori auto au probleme de aprovizionare cu piese din cauza dezastrului natural din Japonia.

Toyota a anuntat luni ca suspenda activitatea fabricilor din America de Nord din cauza lipsei de piese auto produse in Japonia. Uzinele nipone ale companiei sunt inchise de la mijlocul lunii martie, primele unitati fiind oprite imediat dupa cutremur.

General Motors, Honda si Saab au anuntat de asemenea in ultima perioada probleme de aprovizionare cu piese din cauza crizei din Japonia.

Ford, care detine in Romania uzina Automobile Craiova, a anuntat saptamana trecuta ca inchide temporar fabrica din Genk, Belgia, pentru a face economie de piese.