Compania reclama dificultati mai severe ca oricand in privinta productiei autohtone de automobile, din cauza efectelor dezastrului natural din martie alaturate yenului puternic, informeaza Mediafax.

Toyota, cel mai mare constructor auto din lume dupa volumul vanzarilor din 2010, s-a abtinut de la estimari pentru noul an fiscal, inceput in aprilie, acuzand deficiente de productie, insa a precizat ca perspectivele sunt mai optimiste decat se anticipa dupa cutremur.

Astfel, productia ar putea incepe sa se redreseze cu circa doua luni mai devreme decat era asteptat, datorita revenirii la operatiuni a mai multor producatori de piese.

Dintre marii constructori auto, Toyota este cea mai expusa companie pe piata japoneza. Grupul produce 38% din automobile la fabrici autohtone, fata de 25% in cazul Honda si Nissan.

Citeste si:

Totodata, yenul rezista in jurul nivelului de 80 de unitati pe dolar, foarte ridicat raportat la cotatiile istorice, in timp ce Toyota a anuntat ca are nevoie de un curs de cel putin 85 de yeni pe dolar pentru a nu inregistra pierderi in Japonia.

Profitul operational al Toyota a scazut in primele trei luni cu 52%, la 46,1 miliarde yeni (570 milioane de dolari). Media estimarilor analistilor contactati de Reuters, care si-au revizuit previziunile dupa cutremur, era de 94,6 miliarde yeni.

Profitul net a coborat in acelasi timp cu 77%, la 25,4 miliarde yeni.