Noua generatie de Transit Connect va fi produsa in Spania, la Valencia. Oficialul nu specificat cand va avea loc procesul de relocare a productiei, dar a anunat de asemenea ca in Romania va fi produs B-Max. Ford va da startul productiei marcii noului model B-Max la Craiova in prima parte a anului 2012, in viitor urmand sa fie produs si un al doilea model apartinand tot clasei B.

Capacitatea de productie instalata va fi 300.000 de unitati pe an pentru cele doua modelede clasa B si va fi atinsa in 2013. Peste 90% din productie va fi exportata, considera Ford.

Astfel, planul actualizat transforma fabrica de la Craiova intr-o unitate specializata pentru productia de vehicule apartinand clasei B, oferind oportunitati de utilizare a componentelor si platformelor comune pentru vehicule cu dimensiuini similare. Ford a anuntat de asemenea ca isi pastreaza angajamentul de a investi peste 675 milioane de euro la Craiova.

“Odata cu evolutia satrategiei globale One Ford, am reevaluat planurile noastre de productie. Initial am anuntat ca la fabrica de la Craiova se va produce noul model Ford Transit Connect. Cu toate acestea am identificat argumente solide care permit fabricii de la Craiova specializarea pe vehicule apartinand clasei B”, a declarat directorul general al Ford Romania, Henrik Nenzen (foto).

Ford B-Max, ce va fi lansat in productie la Craiova, va avea o caroserie care elimina stalpul central si dispune de usi glisante, ce vor permite un acces facil in interior si flexibilitate.

In prima parte a anului 2012, la Craiova va fi demarat procesul de productie si pentru motorul de 1,0 litri EcoBoost 120 CP cu 3 cilindri, care are performante identice cu ale unui motor de 4 cilindri, insa cu un consum si un nivel de emisii mult mai reduse.

La Craiova lucreaza in prezent 3.500 de persoane. "Intentionam sa crestem in mod substantial numarul locurilor de munca de la Craiova pe masura ce vom lansa noi produse. Ford a adus deja – si va aduce in continuare- un numar semnificativ de furnizori globali la Craiova si in Oltenia, generand astfel noi locuri de munca si investitii”, a declarat Jan Gijsen, presedintele Ford Romania.

Craiova dispune acum de o sectie de vopsitorie de ultima generatie – una dintre cele mai avansate de acest tip si singura pe care Ford o detine in acest moment la nivel european. Totodata Ford detine la Craiova si o sectie de caroserii foarte avansata din punct de vedere tehnologic, precum si o sectie de montaj general complet noua.

Noua strategie Ford vizeaza reorganizarea planurilor de productie din Romania, Spania, Turcia si Germania pentru a lansa cel putin 20 de modele integral noi sau semnificativ imbunatatite in Europa in urmatorii 3 ani.

Redefinirea productiei Ford

Fabrica din Valencia, Spania va produce noua gama Transit Connect si noul Ford Kuga. Fabrica va ramane singura unitate din Europa care va produce modelele Ford C-MAX, continuand, in acelasi timp, productia motoarelor Ford EcoBoost 2.0. Ford preconizeaza ca va suplimenta numarul locurilor de munca in cadrul fabricii, in vederea sustinerii planurilor de productie;

Citeste si:

Fabrica Ford din Saarlouis, Germania, care produce gama completa Ford Focus, va produce de asemenea si autovehiculele cu propulsie exclusiv electrica Focus Electric incepand cu a doua parte a anului viitor. Fabrica va construi de asemenea noua generatie de Ford Focus, care urmeaza linia modelului actual. Se vor adauga aproximativ 150 de noi locuri de munca permanente in vederea sustinerii planurilor de productie, inclusiv in vederea productiei autovehiculelor Focus Electric

Fabrica Ford din Koln, Germania, va construi o versiune imbunatatita a modelului Ford Fiesta, care va intra in productie anul viitor, precum si versiunea complet noua a modelului Fiesta. De asemenea, in a doua parte a acestui an, fabrica va lansa productia noului motor EcoBoost 1.0 cu consum redus de combustibil. Se vor adauga aproximativ 50 de noi locuri de munca permanente.

Fabrica Ford din Craiova, Romania va construi noua gama de modele Ford B-MAX incepand cu prima jumatate a anului 2012 si va produce, in viitor, un al doilea vehicul din clasa B. De asemenea, fabrica va lansa productia noului motor EcoBoost 1.0 cu consum redus de combustibil la inceputul lui 2012. Ford a reconfirmat angajamentul privind realizarea investitiei de 675 de milioane de euro, pentru a transforma fabrica de la Craiova intr-o unitate de productie moderna si competitiva la nivel global.

Fabrica Ford Otosan din Kocaeli, Turcia va construi noua gama de vehicule comerciale usoare, in plus fata de urmatoarea generatie de autovehicule comerciale Transit. Ford Otosan va furniza in continuare ingineria pentru urmatoare generatie de autovehicule Transit Connect, care vor fi asamblate in Spania. Ford confirmase anterior faptul ca la fabrica din Southampton din Marea Britanie va produce derivativele sasiului viitoarei generatii de Ford Transit.

„Am adoptat decizii foarte eficiente de investitii, pentru a eficientiza utilizarea capacitatii noastre de productie, pentru a asigura o mai buna sinergie in ceea ce priveste componentele si relatia cu furnizorii si pentru a creste productivitatea, mentinand, in acelasi timp, un nivel adecvat de flexibilitate pentru a raspunde rapid solicitarilor venite din partea clientilor”, a declarat Ken MacFarlane, vicepresedinte productie in cadrul Ford Europa.

Anuntul referitor la organizarea productiei vine la o saptamana dupa ce Ford si Sollers, al doilea cel mai mare producator de automobile si vehicule comerciale usoare din Rusia, au confirmat la Moscova ca vor forma un joint-venture, Ford Sollers, in vederea fabricarii si comercializarii de autovehicule Ford in Rusia.

Acest joint-venture reprezinta cheia strategiei generale de dezvoltare a companiei Ford Europa, intrucat va permite livrarea unui numar mai mare de autovehicule Ford si a unor servicii mai bune pe piata din Rusia, despre care se preconizeaza ca va deveni cea mai mare piata auto din Europa pana in 2015.

Ford Motor Company, cu sediul la Dearborn, Michigan, produce sau distribuie automobile pe sase continente. Compania are 166.000 de angajati si circa 70 de fabrici in toata lumea. Printre marcile auto ale companiei se numara Ford si Lincoln.

Ford Europa este responsabil pentru producerea, vanzarea si asigurarea de service pentru marcile auto Ford in 51 de piete, avand peste 66.000 de angajati. Pe langa Ford Motor Credit Company, operatiunile Ford Europa includ Ford Customer Service Division si 22 de unitati de productie, inclusiv societati mixte.