Romanii nu au cultivat gustul pentru cumpararea de modele break, spune Edwin Keleti, redactorul-sef al revistei „ProMotor“.

„Nu avem o cultura pentru masinile break. In termeni de functionalitate, eu sint adeptul acestui tip de masini pentru ca deschid alte oportunitati de utilizare a automobilului“, a sustinut Keleti.

Potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), modelele break si-au gasit 5.711 clienti anul trecut. Numarul scazut de comenzi pentru aceste masini a facut ca segmentul breakurilor sa reprezinte doar 2,65% din piata totala de autoturisme.

In 2005, peste 256.000 de autovehicule, dintre care 215.532 autoturisme, au fost vindute in Romania. Piata auto locala a consemnat un ritm de crestere de 41,7%, per ansamblu, si de 48,5% pe segmentul autoturismelor.

Pentru acest an, presedintele APIA, Brent Valmar, a declarat ca se asteapta la o crestere moderata a pietei, cu 5-10 puncte procentuale.

Preturi estimative pentru breakul Logan

Lansarea noului model Logan in versiunea break, pregatita pentru luna octombrie a acestui an, ar putea da un adevarat „coùp de foudre“ pe segmentul sau. Pe pietele internationale, noul Logan va fi comercializat din prima parte a anului viitor.

In ceea ce priveste pretul de achizitie al noii versiuni, presa franceza l-a estimat la 8.250 de euro, ceea ce inseamna o crestere de 10% fata de pretul de pornire, de 7.500 de euro, al Loganului berlina in Franta. La noi, pretul minim al unui Logan este de 6.230 de euro. Pastrind acest procent, se poate deduce ca Logan break va fi comercializat contra unei sume de pornire de 6.853 de euro, in Romania.

Breakul grupului Renault-Dacia va fi echipat in versiunea standard cu 5 locuri, la care se mai pot adauga alte doua, ca dotare optionala.

In prima instanta, autoturismul urmeaza sa fie prezentat publicului la Salonul Auto de la Geneva. Lansarea oficiala va avea loc in septembrie, anul acesta, in cadrul Salonului Auto de la Paris.

Paleta de motorizari

Motoarele oferite pe versiunea break, de la Logan, vor fi cele de pe varianta berlina. Asadar, vor exista trei motorizari pe benzina: una de 1,4 litri si 75 de cai-putere si doua de 1,6 litri, de 90, respectiv 107 cai-putere. La acestea se vor adauga doua dieseluri de 1,5 litri, ce vor furniza 65, respectiv 85 de cai-putere. Motorul mai puternic, pe motorina, va fi introdus incepind cu anul viitor.

Citeste si:

Tractiunea integrala, in suspans

Desi oficialii Dacia au lasat sa se inteleaga ca echiparea cu tractiune integrala a modelului Logan este putin probabila, vocile expertilor auto sint impartite in aceasta privinta. „Daca se adauga tractiune integrala, Renault are deja la dispozitie o platforma pe care o poate imprumuta pentru Logan. Nu e cea mai fericita, dar exista“, a sustinut Cristian Iovitu, redactor-sef la „Top Gear“.

De cealalta parte, Dan Scarlat, redactorul-sef de la „Auto Mondial“, nu crede ca va fi disponibila o varianta in tractiune integrala, „pentru ca se va ajunge la un pret final destul de mare“.

Francezii se restilizeaza

Pentru clasa din care face parte si categoria de pret in care se incadreaza, Logan break are teren aproape liber in fata concurentei. Doar modelele kombi Peugeot 206 si Skoda Fabia mai ramin in cursa. Modelul mai vechi al francezilor de la Peugeot, 206, in varianta kombi, are un pret minim de pornire de 8890 de euro CIP (fara taxe). Autoturismul este propulsat de un motor cu o capacitate cilindrica de 1.200 de centimetri cubi, care dezvolta 60 de cai-putere. Cintarind putin peste o tona, 206 kombi atinge o viteza maxima de 160 de kilometri pe ora. Masina trece de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 15,8 secunde. Varianta diesel de 1,4 litri si 68 de cai-putere atinge 168 de kilometri la ora, iar acceleratia este de 14,6 secunde. Pretul de baza pentru acest model incepe de la 10.223 de euro, fara taxe. Francezii de la PSA (Peugeot-Citroen) vor scoate la rampa anul acesta 207-le, dupa 8 ani de la inceperea comercializarii lui 206. Noul Peugeot va debuta oficial la Salonul Auto de la Geneva, din februarie. Vinzarile vor incepe din aprilie, anul acesta.

Cehii fac casa buna cu nemtii

Dupa relansarea marcii cehe, odata cu preluarea Skoda de catre concernul german Volkswagen, modelul Fabia combi promite destul de mult. Designul atractiv si paleta de motorizari vor face din acest autoturism un rival serios pentru Logan break.

Pretul de achizitie al celui mai ieftin model Fabia, in versiunea break, este de 8.860 euro CIP. Autoturismul este propulsat de un motor de 64 de cai-putere, capabil sa atinga o viteza de top de 162 de kilometri pe ora. Acceleratia se produce in 16,3 secunde, de la 0 la 100 de kilometri pe ora. Varianta diesel de 1,9 litri genereaza tot atitia cai-putere si aceeasi viteza maxima. Doar acceleratia este mai lenta: 19 secunde. Ca si in cazul dieselului de la Peugeot 206, pretul de pornire este de peste 10.000 de euro.

Clasa cu cele mai multe vinzari

Incrincenarea cu care producatorii auto se lupta pentru atingerea unei cote de piata cit mai mari pe segmentul masinilor mici si compacte este justificata prin volumul masiv de vinzari. In Romania, autoturismele din clasa C, unde este inclus si Loganul, s-au vindut cel mai bine. Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), peste 139.000 de unitati din clasa C au fost comercializate in anul 2005. Acest segment a ajuns sa detina aproximativ doua treimi din piata autoturismelor din Romania. Numai vinzarile generate de versiunea berlina a Daciei Logan au depasit 88.000 de unitati.