Un nou premiu pentru inovatorul motor TSI de la Volkswagen. Mult-apreciatul Premiu Paul Pietsch, acordat de revista de specialitate \"Auto Motor und Sport\", ii revine in 2006 lui Dr. Rudolf Krebs (49 de ani), director de dezvoltare a motoarelor la Volkswagen. Distinctia recunoaste meritele propulsorului - caracter economic, mai performant si cu un cuplu superior - care echipeaza modelul Golf GT. Motorul a fost catalogat ca fiind \"o dezvoltare remarcabila, de pionerat, in industria automobilelor\".
Un nou premiu pentru inovatorul motor TSI de la Volkswagen. Mult-apreciatul Premiu Paul Pietsch, acordat de revista de specialitate "Auto Motor und Sport", ii revine in 2006 lui Dr. Rudolf Krebs (49 de ani), director de dezvoltare a motoarelor la Volkswagen. Distinctia recunoaste meritele propulsorului - caracter economic, mai performant si cu un cuplu superior - care echipeaza modelul Golf GT. Motorul a fost catalogat ca fiind "o dezvoltare remarcabila, de pionerat, in industria automobilelor".

"Putere maxima - consum minim! Aceasta formula magica subliniaza cum nu se poate mai bine avantajele TSI", spune Rudolf Krebs. "Comparativ cu motoarele aspirate ce au o putere similara, consumul de combustibil este redus cu aproximativ 10%, in timp ce performantele masinii sunt imbunatatite categoric - am stabilit standarde in aceasta categorie. Sunt foarte fericit pentru premiul pe care l-am primit!". Volkswagen va oferi aceasta tehnologie la gama Touran din primavarea acestui an, dupa ce a fost deja folosita la Golf GT.
Obiectivul echipei de dezvoltare de la Volkswagen a fost acela de a reduce consumul de carburant si in acelasi timp de a oferi performante mai bune. Masura care are cel mai mare efect in privinta scaderii consumului de combustibil este asa-numita "downsizing". Aceasta implica o reducere a capacitatii cilindrilor, a pierderilor prin frecare si a greutatii motorului, ceea ce duce la un consum specific mai mic si, implicit, la o sporire a eficientei.

A fost o provocare aparte sa se produca un motor cu cilindree mica care sa fie pe placul clientilor din ziua de azi si care sa aiba un consum cat mai mic. Inginerii de la Volkswagen au reusit acest lucru gratie tehnologiei inovatoare "twincharger", pe scurt TSI. Ei au combinat supraalimentarea clasica cu un compresor actionat mecanic, care alimenteaza motorul cu aerul suplimentar chiar si la viteze mici ale propulsorului, oferind o curba superioara de cuplu si performante impresionante.

Singura tehnologie de injectie pe benzina luata in considerare a fost FSI, pe care Volkswagen o foloseste deja la o gama larga de modele.
Rezultatul a intrat deja in productia de serie odata cu versiunea sport Golf GT. Motorul 1.4 TSI, cu o putere de 170 CP, consuma numai 7,2 litri benzina premium la 100 kilometri. in traficul extraurban, "twincharger" consuma numai 5,9 litri.

Acesta este al doilea premiu pe care Volkswagen l-a primit pentru noul motor cu "twincharger". Toamna trecuta, Volkswagen a primit Premiul pentru Inovatie din partea celebrei publicatii americane, "Popular Science", recunoscuta in lumea intreaga.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri