In luna august 2011, Daimler Trucks a comercializat mai multe autovehicule decat in orice alta luna de la sfarsitul anului 2008 (39.090 unitati).

„Volumul pietei de camione din Europa este inca sub nivelul perioadei de dinainte de criza, dar ne asteptam ca piata sa se extinda cu 35 pana la 40 de procente in acest an. Unitațile noastre de productie vor opera la capacitate maxima in acest an si deja primim comenzi si pentru urmatorul an”, a spus Andreas Renschler, manager reponsabil pentru Daimler Trucks si Daimler Buses.

Si in Statele Unite ale Americii perspectivele raman pozitive, Daimler Trucks preconizand cresteri de piata de 30-35 de procente.

„Credem ca putem valorifica potetialul uimitor din regiunea NAFTA. Programul presedintelui Obama de stimulare in valoare de 450 miliarde de dolari va avea un efect pozitiv aditional pe piata camioanelor din regiunea NAFTA, mai ales ca sunt planuite multe proiecte de infrastructura din acei bani”, a mai spus Renschler.

Cererea de automobile continua sa creasca rapid pe noile piete. Vanzarile pentru autoturisme si pentru autovehicule comerciale usoare ar putea sa creasca cu 40 de milioane pe an incepand de acum pana in 2020. Un total de 80% din cresterea anticipata – 32 de milioane de autovehicule – va fi generat in afara triadei, a autoturismelor si autovehiculelor usoare comerciale in mod egal.

In consecinta, Daimler Trucks isi extinde capacitatea in special pe pietele emergente. BharatBenz va deschide o fabrica de productie in India in aprilie 2012, iar Daimler Trucks extinde parteneriatul cu Kamaz in Rusia. Primul produs fabricat impreuna de cele doua companii a fost deja prezentat la Moscova, un camion marca Kamaz cu componente Daimler create pentru Rusia – cea mai mare piata de camioane din Europa.

Citeste si:

Se preconizeaza ca piata globla de camioane (HD/MD) va creste de la 2,5 milioane la 3 milioane de unitati pentru perioada 2010-2013.

Daimler Trucks intentioneaza sa beneficieze disproportionat de aceasta crestere, scopul sau fiind sa creasca vanzarile de camioane in aceasta perioada de la 355.000 (2010) la mai mult de de 500.000 unitati, si apoi sa vanda 700.000 camioane pe an in intreaga lume pana la sfarsitul acestei perioade.

„Pentru ca nu ne dorim sa avem doar o crestere, ci o crestere profitabila, noi ne-am setat un obiectiv clar de a ajunge la un profit de 8% in 2013, si de a mentine acest nivel pe tot parcursul ciclurilor”, a spus Renschler.

Noul Mercedes-Benz Actros este rezultatul unei investitii substantiale de mai bine de 10 ani de munca, peste 20 de milioane km de teste, si peste mai mult de 2 miliarde de euro cheltuite pentru dezvoltarea si productia acestei tehnologi.

Autovehiculul este, de fapt, primul camion destinat transportului pe distante lungi, construit complet conform cerintelor de emisii Euro VI. In timp ce consumul a fost redus cu mai mult de 7% in versiunea Euro V a noului camion Actros, chiar si versiunea cu motorizare Euro VI consuma cu peste 4% mai putin decat predecesorul sau.