Profitul pe actiune, de 1,03 dolari, a depasit, insa, asteptarile analistilor de 99 de centi pe titlu. Castigul operational, reflectand evolutia activitatilor de baza ale GM, a coborat de la 2,3 miliarde de dolari la 2,2 miliarde de dolari.

Veniturile au urcat cu 7%, de la 34,1 miliarde de dolari la 36,7 miliarde de dolari.

"Trebuie sa mai lucram la profitabilitate in alte regiuni ale lumii", a spus directorul financiar al GM, Daniel Ammann.

Grupul american, care se afla pe profit de sapte trimestre consecutive, incluzand si trimestrul incheiat in septembrie, a avut in primele sase luni ale anului un castig de 5,7 miliarde de dolari.

Pe piata nord-americana, care pana recent genera pierderi pentru producatorul auto, profitul a urcat de la 2,1 miliarde de dolari in trimestrul al treilea al anului trecut la 2,2 miliarde de dolari in aceeasi perioada din 2011.

Citeste si:

In alte regiuni, GM a avut rezultate mai slabe.

In Europa, grupul a reusit sa-si reduca pierderile la 292 milioane de dolari, jumatate fata de aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, GM a renuntat la obiectivul de a ajunge pe zero in Europa in acest an, din cauza problemelor economice ale regiunii.

Divizia internationala a GM, care include si pietele emergente din Rusia, India si China, a generat un profit de 365 milioane de dolari, fata de 516 milioane de dolari in urma cu un an.