Vanzarile autoturismelor din import au crescut spectaculos in primele doua luni ale acestui an, ajungand la valoarea de 14,726 de unitati comercializate, potrivit datelor statistice date publicitatii de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). In acelasi timp, vanzarile marcilor autohtone au scazut cu 11,9% in aceeasi perioada, comparativ cu perioada similara din 2005, diferenta dintre cele doua categorii de autoturisme fiind foarte mica.

In primele doua luni ale acestui an au fost comercializate cu 8,8% mai multe autoturisme comparativ cu perioada similara din 2005. Marcile autohtone detin in continuare procentul majoritar, cu 15 134 de unitati dintr-un total de 29 860 de unitati comercializate. Chiar daca Dacia detine in continuare o pondere foarte importanta din piata, vanzarile marcilor autohtone au scazut cu 11,9%, in timp de importurile au crescut in primele doua luni ale acestui an cu 43,2 procente. Diferenta intre autoturismele noi comercializate din importuri si cele autohtone este in acest moment mai mica de 500 de unitati.

Dacia ramane lider detasat

In ceea ce priveste clasamentul producatorilor, Dacia este lider incontestabil al pietei, cu o cota de 43,8% din totalul autoturismelor comercializare. Renault se situeaza pe pozitia secunda, cu o cota de piata de 7,6%, in urma unei cresteri de 22,3 procente. Skoda, al treilea jucator pe piata, a inregistrat o crestere de 55,6%, ajungand la un total de 2358 de unitati comercializate in primele doua luni, fiind totusi pe a patra pozitie in ceea ce priveste luna februarie, cand Daewoo a avut rezultate mai bune.

Citeste si:

In ceea ce priveste modele din import, cel mai bine comercializat model este Renaul Clio, care a fost comercializat in aproximativ 1400 de modele. Skoda ocupa pozitiile urmatoare prin versinule gamei Octavia, care adunate au inregistrat putin peste 1700 de unitati comercializate. Opel Astra Classic ocupa a cincea pozitie in preferintele consumatorilor, fiind urmat de Renault Megane, Skoda Fabia si Hyundai Accent.

Vindem mai bine la export decat in tara

Din datele APIA mai reiese ca productia a crescut in aceeasi perioada cu 20,8 procente, pana la 31 309 de unitati. Diferenta dintre productie si vanzarile de autoturisme autohtone in Romania poate fi explicata prin cresterea exporturilor cu 123% fata de primele doua luni din 2005. In total au fost exportate in ianuarie si februarie 12 941 de unitati.

De asemenea, segmentul vehiculelor comerciale a inregistrat o crestere de 4,5% in ceea ce priveste vanzarile, segmentul microbuzelor si autobuzelor fiind in regres, dupa vanzari mai mici cu 8,2 procente. In ceea ce priveste exporturile, Romania nu a exportat nici un autobuz sau microbuz in primele doua luni din 2006, exporturile vehiculelor comerciale fiind de asemenea in scadere cu 28,6%.