Noul Porsche 911 Carrera S dezvolta o putere de 400 CP dintr-un motor de 3,8 litri si are nevoie de doar 4,1 secunde sa atinga 100 km/h, in modul Sport Plus. De la 0 la 160 de km/h, noul 911 Carrera S face doar 8,7 secunde.

Autoturismul sport de 1.400 de kg atinge o viteza de top de 304 km/h si are un pret ce sare de 112.000 de euro cu TVA.

Primul lucru care imi vine in minte atunci cand ma gandesc la un Porsche 911 este transmisia automata cu dublu ambreiaj PDK cu 7 trepte, care reuseste sa smuceasca masina si sa te lipeasca de scaun si la peste 150 de km/h. Cum este posibil? In modul Sport Plus, motorul sta turat tot timpul, transmisia PDK schimba treptele din 50 in 50 km/h, astfel ca pana la 170 km/h esti inca in treapta a treia. Schimbarile de trepte la PDK se fac rapid si fara sa fie intrerupta puterea.

Noul 911 Carrera S urca cu treapta a 2-a pana la circa 124 km/h, cu a 3-a pana la 174 km/h si cu a patra pana la 224 km/h, iar daca ai noroc sa fie libera autostrada poti atinge viteza de top de 304 km/h, probabil in treapta a 6-a, din cele sapte trepte.

Pentru a face diferenta intre franele ceramice si cele din otel, am condus 911 Carrera S cu ambele variante de cateva ori. Franele ceramice sunt cu mult peste cele din otel, insa au un pret de 8.000 de euro, fiind cele mai scumpe optionale pe un Porsche.

Alte optionale care merita banii sunt un buton pentru sistemul de evacuare, amplasat langa cotiera, care iti da un sunet de putere si la viteze mici. Tot pe lista de dotari este si o comanda care coboara garda la sol cu 2 cm sau modul Sport Plus.

Cum se simte noul 911 Carrera? Este o masina sport cu multi cai putere, deci suspensia este rigida, insa nu exagerat, denivelarile de pe autostrada nu se simt in scaun. Se pare ca Porsche continua sa ne uimeasca, este o masina sport rapida, dar in acelasi timp si confortabila.

Citeste si:

Pe pista de karting, noul 911 Carrera ne-a demonstrat ca este foarte stabil si cu greu ne-am abtinut sa nu intram in curbe in drift pentru a nu distruge anvelopele.

Cea mai mare placere oferita de Porsche-ul de 400 de cai putere a fost Launch control, o plecare de pe loc, lansata, ce ofera multa adrenalina. Cu piciorul pe frana la o apasare brusca a acceleratiei la podea, masina intra in modul Launch, iar in urma eliberarii franei Porsche-ul pleaca ca un glont.

Pe o distanta scurta de circa 20 de km am condus si Panamera diesel, cu un motor de 3 litri 250 CP, al carui pret este de 90.000 euro cu TVA.

Panamera diesel este la fel de silentios ca un propulsor pe benzina, insa nu si la fel de rapid, iar cutia automata Tiptronic cu 8 trepte nu te trage in scaun nici macar in Sport Plus. Panamera diesel are insa un avantaj, este cel mai confortabil si mai economic Porsche. Masina atinge 100 km/h in 6,8 secunde si are o viteza de top de 242 km/h.

Un alt exemplar Porsche cu care am facut cunostiinta a fost noua decapotabila Boxster, care a fost condusa numai de instructorul fabricii din Germania. Neamtul ne-a invitat la putina adrenalina pe circuitul de karting, unde a condus mai mult de-a latul. Noul Boxster S are un motor cu 6 cilindrii amplasat central de 3,4 litri 315 CP si atinge 100 km/h in 4,8 secunde, in modul Sport Plus. Pretul este de 66.400 euro cu TVA.

Pentru imbunatatirea dinamicii la condus pentru noul Boxster, Porsche ofera pachetul Sport Chrono ca optional, ce include pentru prima data prinderile dinamice pentru transmisie. Nou pentru Boxster este si sistemul Porsche Torque Vectoring (PVT) cu blocare mecanica a diferentialului spate.

Porsche Inter Auto Romania organizeaza in perioada 20 aprilie – 24 mai evenimentele Porsche Roadshow si Porsche Service Clinic. Itinerariul include orasele Brasov, Bucuresti, Constanta, Timisoara, Oradea, Cluj, Suceava si Bacau. Pe durata Roadshow-ului vor putea fi testate modelele Carrera 911, Panamera Diesel si Cayenne Diesel.