"Porsche Romania are succes pentru ca in primul rand oamenii potriviti sunt la locul potrivit" a declarat, joi, la Bucuresti, Wolfgang Porsche, purtator de cuvant al producatorului auto. Investitorul austriac a adaugat ca, rezultatele bune obtinute de subsidiara din Romania sunt dublate si de serviciile integrate pe care le asigura compania austriaca.

Patru dealeri proprii in Bucuresti

Wolfgang Porsche si Michael Pich, principalii actionari ai Porsche Holding, au fost prezenti joi la deschiderea oficiala a complexului auto Porsche Bucuresti Vest 1, al treilea dealer propriu Porsche Romania, importatorul general al Porsche si al marcilor grupului Volkswagen. Complexul auto este o investitie de opt milioane de euro si are o suprafata de 37.000 de metri patrati.

Mai mult, in luna iulie a acestui an se va deschide si al doilea complex Porsche Bucuresti Vest, detinut tot de importatorul general al marcilor Porsche, Skoda, Audi, Seat si Volkswagen. Acesta se va alatura dealerilor proprii Porsche Bucuresti Aviatiei si Porsche Bucuresti Nord, volumul total al investitiilor in dealership-urile proprii atingand astfel cifra de 30 milioane de euro.

Din 1998, si pe piata auto locala

Porsche si Pich detin cate 10% din actiunile companiei de distributie de automobile Porsche Holding. Cei doi investitori mai controleaza impreuna 50% din actiunile producatorului de automobile sport Porsche.
La randul sau, compania Porsche este cel mai mare actionar al Volkswagen, cu 18,5% din titluri.

Compania de distributie Porsche Holding a fost infiintata in Austria dupa al doilea Razboi Mondial, de Ferdinand Porsche si Louise Pich, urmasii lui Ferdinand Porsche, fondatorul producatorului de automobile sport. Grupul Porsche Holding a fost desemnat, in anul 1990, de catre Volkswagen, sa construiasca retele de vanzari in Ungaria, Cehoslovacia, Slovenia, Romania, Croatia, Serbia-Muntenegru, Albania, Macedonia si Bulgaria. Firma a comercializat in cei 50 de ani de activitate peste patru milioane de autovehicule.

Crestere a vanzarilor de 16%

Citeste si:

Porsche Romania a fost infiintata la inceputul anului 1998, vanzarile companiei ajungand, la sfarsitul anului trecut la peste 100.000 de autovehicule. Pentru 2006, compania auto estimeaza o crestere a vanzarilor cu 16%, la 37.750 de unitati, si un avans al cifrei de afaceri cu 5% fata de nivelul de 450 de milioane de euro din 2005. Subsidiara din Romania a Porsche Holding controleaza, la nivel national, o retea de 75 de dealeri care au realizat investitii de 124 de milioane de euro. Porsche Romania estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor cu 16%, la 37.750 de unitati, si un avans al cifrei de afaceri cu 5% fata de nivelul de 450 de milioane de euro din 2005.

1 automobil la 100 de romani

De fapt, vanzarile de automobile au incheiat, la sfarsitul anului trecut, o perioada de crestere sustinuta, care a contribuit semnificativ la triplarea vanzarilor pentru ultimii cinci ani. Astfel, cu un prag de 215 mii de autoturisme noi vandute pe an, ceea ce inseamna aproape un autoturism la fiecare 100 de locuitori, Romania se apropie de nivelul inregistrat in alte tari din regiune.

De exemplu, in Ungaria autoturismele noi se vand cel mai bine: unul la 54 de locuitori, in timp ce in Cehia se vinde unul la 78, iar in Polonia unul la 153, potrivit statisticilor. Dupa primele trei luni ale acestui an vanzarile de masini noi au crescut cu aproximativ 4%, din care 40% crestere a vanzarilor pentru masinile de import.

Porsche pregateste piata locala pentru marcile de lux

Porsche Romania pregateste intrarea pe piata romaneasca a marcilor de lux Bentley si Lamborghini. Cu toate acestea, investitiile in infrastructura de vanzari nu se vor justifica decat daca volumul de vanzari va depasi 40 de masini pe an pentru cele doua marci. "Marcile Bentley si Lamborghini sunt foarte importante pentru noi si pregatim o intrare strategica pe piata romaneasca. Nu putem realiza investitii de anvergura fara a fi siguri ca ne vom recupera investitia", a declarat, vineri, directorul general al Porsche Holding, Kurt Loidl.

El a precizat ca, din analizele de piata, a reiesit ca vanzarile pentru cele doua marci ar putea ajunge in Romania la 10 - 15 unitati anual, nivel care nu ar putea asigura inca amortizarea investitiilor, mai ales ca in acest moment in Romania sunt inmatriculate numai 30 astfel de marci de masini. "Nu vrem ca marcile Skoda si Volkswagen care au succes pe piata romaneasca sa fie un sponsor pentru Bentley si Lamborghini", a adaugat directorul general al Porsche Romania, Franz Fruhwirth.