Solicitarea pentru identificarea unei solutii juridice a fost adresata ministrului Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, in sedinta de vineri a Guvernului. Solutia ar urma sa fie gasita cu sprijinul Ministerului Justitiei si a Autoritatii Nationale de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice.

"Eu unul nu mai sunt dispus sa inghit abuzurile si smecheriile de la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor. Dumneavostra v-ati agitat, ati scos la concesiune Comarnic-Brasov - ca pana il facem, cu sens unic, dublu, triplu, daca nu facem autostrada, tot o sa ne blocam pe Comarnic-Brasov -, CNSC a muncit tare pe 21 decembrie si a suspendat procedura. Pentru cand ? Pentru Sfantul Asteapta!", a spus Ponta, citat de Mediafax.

El adaugat ca si licitatia pentru dosarul electronic de sanatate a fost suspendata in 7 septembrie de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) si ca ar mai putea prezenta o mie de alte exemple in acest sens.

"Eu stiu cine si de ce l-a pus acolo pe domnul presedinte (al CNSC-n.r.), nu ma interseaza apartenenta lui politica, ma intereseaza ca n-o sa stau sa nu fac Comarnic-Brasov ca nu vrea domnul presedinte! Va rog sa gasiti solutia juridica in asa fel incat direct la instanta, o sa gasim resursa bugetara la Tribunalul Bucuresti, se pronunta judecatorii si dam drumul la proiecte, pentru ca altfel o sa ne trezim peste patru ani ca nu ne-a lasat domnul de la CNSC pe care nu-l cunoaste nimeni si autostrada tot nu o sa avem", a cerut Ponta.

In acest context, primul-ministru a cerut ministrilor sa-i schimbe din functie pe toti cei care spun cum nu se poate face un proiect si sa aduca in locul acestora persoane care stiu cum se pot realiza acestea.

"Va rog pe toti ministrii - aveti in subordine zeci si sute de institutii care nu sunt nici PDL-iste, nici USL-iste, sunt ale lor si nu putem sa-i miscam in niciun fel. Ei sunt acolo de ani de zile, o duc bine, ne cer bugete la inceput de an si dupa aia ne spun cum nu se poate face. Cum se poate face nu ne-a zis nimeni niciodata, cand se suspenda toate licitatiile astea nu ne spun cum sa le facm, ne spun doar ca nu se pot face. Sa nu le facem, ca nu a castigat cine trebuie licitatia si sa mai facem pana castiga cine trebuie. Va rog pe toti sa folosim aceata legitimitate pe care ne-a dat-o votul popular sa schimbam toti acesti birocrati si smecheri care de ani de zile pe toate guvernele le capuseaza in acelasi fel. Eu nu stau sa ma plang ca m-a batut sistemul lui CNSC, INS si mai stiu eu cine. Toti cei care va spun «nu se poate» schimbati-i din functie, aduceti-i pe cei care spun cum se poate face, legal, transparent, dar cum se poate. Cum nu se poate - am auzit de un milion de ori si nu am ajuns prim-ministru si dumneavostra la guvernare ca sa ne mai spuna tot aceiasi smecheri ce nu se poate face", a conchis Ponta.

Citeste si:

La sfarsitul lunii septembrie, tot in sedinta de guvern, premierul Ponta a solicitat conducerii Ministerelor Transporturilor, Finantelor, Justitiei si Secretariatului General al Guvernului sa gaseasca o solutie pentru reluarea licitatiei la autostrada Comarnic-Brasov, aratand ca "birocratia politica" si CNSC au blocat aceasta procedura.

El a sustinut ca Guvernul nu este lasat sa deruleze acest proiect de catre CNSC, "numit de fostul guvern ca sa nu ne lase pe noi".

La acel moment, licitatia initiata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) pentru consultanta la reactualizarea studiului de fezabilitate aferent contractului de concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, in valoare estimata de 23,6 milioane lei fara TVA, era suspendata a doua oara de CNSC, pentru probleme privind caietul de sarcini.

Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2010, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci (Franta)-Aktor (Grecia), a renuntat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie a autostrazii pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.

Tronsonul Comarnic-Brasov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani in total 4,8 miliarde de euro.