Soselele serpuite de munte din Algarve, portiunile de drum in linie dreapta printre livezile de portocali si stradutele inguste din localitati ne-au demonstrat manevrabilitatea celei de-a treia generatie Skoda Octavia, un model care si-a facut aparitia in urma cu 14 ani.

Noua Skoda Octavia, mai eleganta si mai spatioasa, a crescut in proportii si ofera acum cam acelasi spatiu cu Skoda Superb, un model care ne asteptam sa devina si mai mare, odata cu lansarea celei de-a treia generatii in 2015.

In comparatie cu modelul precedent, Skoda Octavia 3 a crescut semnificativ in ceea ce priveste lungimea (4,66 m) si latimea (1,81 m). Noul model este cu 90 mm mai lung si cu 45 mm mai lat decat cea de-a doua generatie Octavia. In acelasi timp, ampatamentul a crescut cu 108 mm, ceea ce reprezinta un beneficiu pentru interior si spatiul oferit pasagerilor spate.

Designerii Skoda au refacut complet habitaclul modelului Octavia. Lungimea interiorului este acum de 1.782 mm, spatiul pentru genunchi a crescut la 73 mm, spatiul pentru cap pe locurile spate a ajuns la 980 mm, spatiul pentru cap pe locurile din fata este mai mare cu 8 mm, latimea la nivelul coatelor in partea din fata este mai mare cu 39 mm, iar latimea la nivelul coatelor in partea din spate a crescut cu 26 mm. Volumul portbagajului este de 590 litri.

Sedanul cu silueta de coupe a urcat o treapta in ceea ce priveste materialele folosite la interior, care sunt acum precum la VW.

Noua Skoda Octavia 3 dispune de opt motorizari, patru pe benzina (1,2 litri 86 CP, 105 CP, 1,4 litri 140 CP, 1,8 litri 180 CP) si patru diesel (1,6 litri 90 CP, 105 CP, 110 CP, 2 litri 150 CP). Pretul pentru Romania nu a fost inca anuntat, insa in Germania masina costa de la 16.000 euro.

Citeste si:

Pentru test am ales un model Skoda Octavia III rosu cu motorul de 1,4 litri benzina 140 CP si transmisie manuala cu 6 trepte. Propulsorul este foarte silentios si se comporta ca un motor diesel, accelerand de la turatii joase. La 90 km/h in treapta a sasea noua Octavia are 2.300 de ture, iar la 130 km/h are 2.750 de ture.

Cu o greutate de 1.300 kg, Skoda Octavia 1.4 pe benzina de 140 CP se comporta bine in depasiri, motorul elastic duce masina la 100 km/h in treapta a doua si la 150 km/h in treapta a treia. Consumul extraurban pe sosele de munte a variat intre 6,5 – 7 litri.

Octavia a primit pentru prima data airbag genunchi, airbag-uri laterale spate si sistemul Adaptive Cruise Assistant, care mentine in mod automat o distanta prestabilita fata de masina din fata. O alta premiera este sistemul de recunoastere a semnelor de circulatie si trapa panoramica cu functii de glisare si rabatare, un plafon panoramic transparent.

Noua Octavia 1.4 este disponibila si cu sistemul KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System), sistem automat de actionare a inchiderii si de pornire a motorului. Octavia mai dispune si de sistemul Intelligent Light Assistant, Automatic Parking Assistant, care ajuta la parcarea autoturismului, Front Assistant, Lane Assistant, Multicollision-Braking, Crew Protect Assistant, Driver Activity Assistant.

Skoda Octavia este cel mai vandut model de import pe piata romaneasca, anul trecut livrarile autoturismului ceh au fost de circa 3.500 de unitati, din care 2.500 de unitati au fost diesel.