O privire fugitiva asupra rapoartelor pe primul sfert de an al ambelor marci. Cifrele nici ca ar putea sa difere mai mult. Vanzarile si share-ul de piata abunda la BMW in timp ce Mercedes-Benz apare inca odata ca oaia neagra a DaimlerChrysler, singura divizie din 5 care pierde bani.

BMW - acum cel mai mare producator auto premium - a depasit asteptarile analistilor, raportand profituri de 1,65 miliarde $. Cu siguranta aceste cifre se datoreaza si vanzarii unei parti din actiunile pe care BMW le detinea in compania producatoare de motoare de avioane, Rolls-Royce. Insa si livrarile la masini au crescut cu 14% iar profiturile diviziei auto cu 7.2%.

Intre timp, pentru Mercedes-Benz lucrurile nu stau la fel de bine ca acum cateva trimestre. Beneficiile au crescut cu 19% insa cheltuielile de productie au atins 823 milioane $, deloc in favoarea companiei. Mai mult Mercedes poarta in continuare o mare povara aducatoare de pierderi - divizia Smart, asociata cu permanente pierderi si reduceri de personal.

Prinvind insa mai atent observam ca Mercedes se zbate pentru a se impune inca odata. Unitatile vandute au crescut cu 16%, mai ales multumita noilor modele. Mercedes a lansat noi modele Clasa M, Clasa R si Clasa S. Mai mult, SUV-ul de lux, Clasa GL, va fi lansat in mai in SUA.

In urma unor studii efectuate de Pedraza privind comportamentul oamenilor bogati,in ceea ce priveste cumparaturile, a reiesit ca atat Mercedes-Benz cat si BMW ocupa in continuare 2 locuri printre cele mai apreciate 3 marci.

In ciuda situatiilor financiare divergente, Mercedes si BMW sunt mai mult asemanatoare decat diferite. Ambele marci au un numar impresionant de clienti fideli, au produs modele de performanta care definesc adevarata esenta a luxului si calitatii peste tot in lume. Studiile arata ca in ciuda avansului capatat de Lexus, Jaguar, Infiniti si altii, ultra-bogatii considera in continoare cele doua marci a fi cele mai prestigioase de pe pamant.

Business Weak a comparat ofertele curente ale celor 2 marci pentru a determina cum stau in realitate cele 2 marci.

Ambii producatori auto se lauda trasaturi de siguranta de exceptie, si majoritatea modelelor, inclusiv cele sport, se descurca bine la testele de siguranta. In trecut automobilele Mercedes se bucurau de un mic avantaj in fata BMW. Mercedes se lauda cu o istorie privind inovatiile in siguranta, rivalizandu-l chiar si pe Volvo, la acest capitol. Printre altele Mercedes a introdus ABS ca trasatura standard si air-bag-urile in America de Nord.

Daca Mercedes are un plus la capitolul siguranta, nu putem spune acelasi lucru si la capitolul cheltuieli de intretinere (TCO). In urma studiilor a rezultat ca modelele BMW sunt cu 6% mai ieftine de intretinut pe termen lung. Deosebit de costisitoare s-au dovedit a fi decapotabilele CLK si SLK, care sunt cu 12% si respectiv 15% mai scumpe de intretinut decat cele BMW.

In continuare vom prezenta cateva comparatii intre modelele BMW si Mercedes-Benz .

Sedan

BMW 325i vs. Mercedes-Benz C230 Sport

BMW si-a bucurat fanii la dezvaluirea celei mai noi generatii a serie 3. Design-ul pastreaza agresivitatea exterioara a generatiei precedente iar cei 215CP se simt exact asa cum trebuie.

Desi C230 Sport este o alternativa demna luat in consideratie cel putin din punctul de vedere al interiorului (unde il surclaseaza pe Seria 3), nu poate tine pasul la drum

Avantaj:BMW 325i

BMW 325i MB C230 Sport

Citeste si:

Pret de baza 30,900$ 29,975$
Motorizare 3.0L V6 2.5L V6
CP 215 201
0-100km/h 6.7 8
Costuri intretinere 55,640$ 57,830 $

Roadster
BMW Z4 3.0Si vs. Mercedes-Benz SLK350

Ani de zile, Mercedes si BMW s-au intrecut pentru a obtine primul loc pe piata de roadster, provocandu-se unul pe celalalt cu fiecare model lansat. Z4 a fost imbunatatit cu mult fata de generatia Z3. Momentat SLK350 este putin superior lui Z4 insa costa cu mult mai mult atat la cumparare cat si la pompa.

Nici in ceea ce priveste design-ul Mercedes nu sta mai bine. La BMW puteti opta si pentru o varianta M, mai puternica cu 330CP care ating 100km/h in 4.9 sec. Caii putere extra vin insa si cu un pret exorbitant, 20 000$.

Avantaj: BMW Z4 3.0Si

BMW Z4 3.0Si MB SLK350
Pret de baza 42,100$ 47,725 $
Motorizare 3L V6 3.5L V6
CP 255 268
0-100km/h 5.6 5.4
Costuri intretinere 65,981$ $75,303$

SUV
BMW X5 4.4i vs. Mercedes-Benz ML500

Pentru mult tim Mercedes-Benz a dominat piata cu luxosul sau SUV. Insa apoi a intrat pe piata BMW cu modelele X5 si, mai micul, X3. Ambele mentin nota distincta a stilului BMW si se evidentiaza prin performanta si consum decent de carvburant.(Trebuie avut in vedere ca vorbim de SUV-uri de lux)

Insa Mercedes a surclasat BMW prin modelul ML500, model cu inspiratie clara din noul GL.

Avantaj: Mercedes-Benz ML500

BMW X5 4.4i MB ML500
Pret de baza 53,600$ 49,275$
Motorizare 4.4L V8 5L V8
CP 315 302
0-100km/h 6.8 6.7
Costuri de intretinere 82,828$ 83,121 $

Coupe
BMW M6 vs. Mercedes-Benz CLS55 AMG

Aceasta pereche este cea mai dificil de departajat. Ce face alegerea si mai grea este faptul ca aceste doua modele reprezinta un punct de pornire pentru prototipurile viitoarel si toata lumea le catalogeaza ca fiind incredibil de rapide. BMW promite un pachet aditional de 50CP pentru viitorul M6 CLS iar AMG un monstru de 621CP.

Avantaj: egalitate

BMW M6 MB CLS55 AMG
Pret de baza 96,100 $ 87,375 $
Motorizare 5.0L V10 Supercharged 5.5L V8
CP 500 469
0-100km/h 4.5 4.5