Fenechiu a afirmat la deschiderea unei expozitii de utilaje si camioane pentru constructii ca in urmatoarea perioada vor fi disponibile sume importante de bani pentru lucrarile de infrastructura, dand ca exemplu proiectele finantate prin Programul Operational de Transport, unde pana la finele anului 2015 trebuie cheltuite circa 4 miliarde de euro.

Competitia constructorilor locali cu cei straini este "acerba", iar din cauza lipsei lucrarilor in ultimii ani firmele de profil nu sunt in prezent "in cea mai fericita situatie financiara", a spus oficialul.

El a cerut bancilor sa fie mai "elastice" in ceea ce priveste creditarea constructorilor care doresc sa cumpere echipamente si utilaje.

Fenechiu spera ca toate firmele care vor sa se dezvolte sa aiba acces la piata de utilaje si sa-si amortizeze cat de repede investitiile.

Citeste si:

Ministrul a adaugat ca institutia pe care o conduce se va ocupa de toate tipurile de lucrari de infrastructura, inclusiv drumuri nationale si "cel putin o autostrada", si ca pregateste mai multe proiecte de rezerva, accesate daca unele initiative "se vor impiedica".

Legat de POS-T, Fenechiu a reiterat ca a preluat programul in incetare de plati si presuspendat, astfel ca in prezent banii pentru constructorii contractati pentru proiecte POS-T sunt platiti de la bugetul de stat, iar in prezent nu sunt restante fata de acestia.

In prezent este contractata aproape 80% din suma aferenta perioadei 2007-2013, iar pana la finele anului se va ajunge la 100%, a aratat ministrul.

El a mai spus ca pana la mijlocul lunii aprilie Ministerul Transporturilor va finaliza procedurile cerute de CE privind programul POS-T, in intervalul 15-26 aprilie autoritatea de audit va verifica functionalitatea acestora si pana la jumatatea lunii mai va face rapoartele catre Bruxelles. Cel tarziu la finele lunii iunie ar trebui primita o decizie privind deblocarea programului, a concluzionat Fenechiu.