Dintre cele 33 de marci analizate, doar alte sase, alaturi de Dacia, au inregistrat cresteri. Astfel, inmatricularile Jaguar au urcat cu 45%, la 1.838 unitati, Seat cu 31%, la 33.659 unitati, Land Rover cu 23%, la 5.917 unitati, Subaru cu 5,2%, la 4.018 unitati, KIA cu 4,1%, la 23.716 unitati, in timp ce Porsche a avansat cu 3,1%, la 9.772 unitati, scrie Mediafax.

Cota de piata a Dacia s-a situat la 1,5% in intervalul ianuarie-mai.

Marca Renault a grupului francez cu acelasi nume, care detine si Dacia, a consemnat un declin de 9,2%, la 41.966 autoturisme. Renault a avut o cota de piata de 3,4% in Germania in perioada analizata.

In luna mai, Dacia a consemnat o crestere a inmatricularilor de autoturisme noi de 19,2%, la 4.193 unitati, in timp ce piata germana s-a contractat cu 9,9%, la 261.316 autoturisme.

Pe crestere s-au mai aflat si marcile Jaguar, cu 112,6%, la 370 unitati, Mazda, cu 73%, la 3.569 unitati, Land Rover, cu 31%, la 1.203 unitati, Seat, cu 28%, la 7.864 unitati, si Porsche, cu 6%, la 2.215 unitati.

Citeste si:

Volkswagen s-a mentinut lider autoritar al pietei germane atat in primele cinci luni, cat si in luna mai, cu cote de piata de aproape 22%, arata datele KBA. Grupul german a inregistrat, insa, o scadere de 11,2% in perioada ianaurie-mai, la 263.697 unitati, in timp ce in mai declinul a fost de 10%, la 56.589 unitati.

Germania a fost anul trecut a doua mare piata pentru Dacia, dupa Franta.

Inmatricularile de autoturisme noi Dacia in Franta au crescut cu numai 0,4% in luna mai, la 6.832 unitati, o incetinire puternica fata de ritmul din lunile precedente, insa pentru primele cinci luni inregistreaza cel mai puternic avans de pe piata franceza, de 18,1%, la 37.179 unitati. Piata autovehiculelor noi din Franta a ramas pe scadere puternica, de peste 10%, atat in mai, cat si la cinci luni.

Vanzarile Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% fata de 2011, la 359.822 autovehicule, din care putin peste 6% au fost comercializate in Romania, unde compania s-a mentinut totusi lider, iar cele mai mari piete de desfacere au ramas Franta (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia si Italia.

Franta a dominat in 2012 topul vanzarilor Dacia pe tari, cu 84.522 unitati comercializate, urmata de Germania, cu 46.590 unitati si de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vanzarilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 si Spania - 17.847.