Peugeot 407 profita la maximum de primele zile de vara, prezentand un nou motor diesel common-rail cu patru cilindri. Acest HDI de 2179 cmc inoveaza: este primul astfel de propulsor care dispune de un sistem biturbo.

Noul produs este opera colaborarii dintre PSA Peugeot Citroen si Ford Motor Company, si se distinge atat prin cilindree cat si prin dotarile tehnologice de ultima ora. Pe langa acestea, 407 primeste muschi prin adoptarea motorului, versiunea berlina reusind acum accelararea de la 0 la 100 km/h in 8.7 secunde in timp ce versiunea SW reuseste aceasta performanta in 9 secunde.

Noul HDI dezvolta 170 de cai putere la 4000 rpm si 370 Nm la 1500 rpm. La regim jos, 1000 rpm, motorul dispune deja de 200 Nm. Pentru sistemul de transmisie, inginerii din Sochaux s-au gandit la o cutie manuala cu sase rapoarte, aceeasi care echipeaza versiunile gamelor 607, 807, 407 Coupe, Citroen C5 si Citroen C8.

Consumul declarat de constructor pentru noul HDI ajunge, in ciclu mixt, la 6.1 litri/100 km.