Cu alte cuvinte, costul garantiei inseamna aproximativ 3 procente din pretul de vanzare al unui vehicul. Acesta este suportat in proportie de 70 de procente de catre producator (40 de procente direct, iar 30 de procente de catre furnizorii de componente), iar restul de 30 de procente vine din buzunarul dealerilor.

Reprezentantii MSX sustin ca principalele scuze care produc aceste pierderi sunt: o analiza defectuasa a managementului costurilor, disfunctionalitatile aparute intre producatori si furnizorii de componente, dar si frictiunile interdepartamentale din cadrul companiilor producatoare.

Insa, cea mai importanta cauza provine din comunicarea defectuasa a erorilor si a defectiunilor aparute la masini, pe axa dealeri – producatori – furnizori. Aceasta scapare are ca factor secundar o calitate a masinilor sub potentialul sau real.

Citeste si:

O imbunatatire a acestei situatii se va realiza atunci cand producatorii auto vor specifica toate detaliile legate de garantie in manualele de utilizare a masinilor. Studiul mai sus amintit sustine ca o scadere reala a acestor costuri se poate realiza printr-o colaborare strinsa intre producatori si dealerii auto ce preiau „la prima mana” problemele masinilor. Aceasta situatie va conduce, indirect, la o continua imbunatatire a calitatii masinilor.

Studiului a reliefat ca dealerii care inregistreaza costurilor ridicate cu garantiile scad in eficienta avand profituri mai mici, dar pierd si din imaginea favorabila pe care o au in fata clientului final si a fabricantului auto, obligat sa suporte costuri suplimentare. Insa, daca sistemul de garantie functioneaza, rezultatul inseamna o mai buna relatie dealer – fabricant, o loialitate mai mare a clientului, dar si profit mare pentru dealer.