Vanzarile producatorului american General Mototrs (GM) au scazut in luna iunie cu 25,9 procente comparativ cu perioada similara din 2005, informeaza publicatia Herald Sun. Astfel, GM a raportat 413.473 autovehicule vandute fata de 558.092 in urma cu un an. Acest rezultate vin dupa scaderea si mai spectaculoasa inregistrata de GM in iunie 2005 cand producatorul auto a vandut mai putin cu 41% comparativ cu iunie 2004.

In ciuda rezultatelor inregistrate GM si-a pastrat obiectivul in ceea ce priveste vanzarile in trimestrul trei: 1.05 milioane de autovehicule. Scaderea vanzarilor vine in urma deciziei de a elimina reducerile de preturi pentru consumatori, inclusiv pentru angajatii proprii, care si-au pierdut astfel reducerea de care beneficiau inainte.

Noile rapoarte financiare cresc si mai mult presiunea asupra conducerii GM care este fortata sa gaseasca o solutie. In acest sens, Kirk Kerkorian, cel mai mare actionar individual la GM, a propus crearea unei aliante intre GM si parteneriatul Renault-Nissan, o ipoteza pe care ultimele doua firme s-au declarat de acord sa o studieze. O eventuala alianta intre cei doi producatori va fi posibila doar daca Renault si Nissan vor detine un procent din actiunile GM. In schimb, alianta ar crea cel mai mare jucator pe piata mondiala, in acest moment grupul Renault-Nissan fiind al patrulea jucator, dupa GM, Toyota si Ford.

De asemenea, pentru reducerea costurilor, producatorul auto a disponibilizat aproximativ 35.000 de angajati, oferindu-le fiecaruia in parte pachete compensatorii de pana la 144.000 de dolari. Aceasta masura este menita sa reduca costurile producatorului cu opt miliarde de dolari, desi costul total al pachetelor compensatorii va urca la 3,8 miliarde de dolari.