Propunerile de majorare a noilor taxe au venit inca din timpul dezbaterilor la Codul Fiscal din Senat din partea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA). Reprezentantii APIA sustineau ca prevederile Codului Fiscal referitoare la taxa speciala sa fie modificate, astfel incat pentru masinile care au catalizatori incadrati intre euro 3 si noneuro sa se plateasca sume de cateva ori mai mari fata de valorile calculate de Finante.

Aceelasi principiu a fost respectat si in Comisia de Buget Finante a Camerei Deputatilor. "Am ajuns la o solutie de compromis astfel incat taxele pentru masinile euro 3 sa fie mai mari si sa creasca gradual", a declarat, citat de NewsIn, presedintele Comisiei de Buget Finante, Mihai Tanasescu.

Ca urmare, pentru masinile euro 3 cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 cmc cu o vechime mai mica de sase luni taxa de inmatriculare creste de la 250 de euro, propusa de Finante, la 612 euro, iar pentru cele cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc dar cu o vechime de sase ani taxa creste de la 4.436 euro la 5.070 euro.

7.500 de euro - taxa pentru un autovehicul din 2000

Citeste si:

Pentru masinile euro 2, euro 1 si noneuro taxa de inmatriculare creste doar in cazul celor care au o vechime de peste sase ani, Astfel, pentru o masina euro 2 de pana in 1.600 de cmc taxa creste de la 940 euro la 2.700 euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa creste de la 4.300 de euro la 6.240 de euro. Pentru o masina euro 1 cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 de cmc taxa creste de la 1.316 euro la 3.744 euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa creste de la 4.584 de euro la 7.020 de euro.

In cazul masinilor noneuro taxa de inmatriculare creste pentru cele cu o capacitate cilindrica de pana in 1.600 cmc de la 2.444 euro la 4.000 euro, iar pentru cele cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa creste de la 4.584 euro la 7.500 euro.

Taxa speciala pentru prima inmatriculare a fost introdusa in proiectul de lege a Codului Fiscal, pe baza unor principii care vizeaza, in primul rand, protectia mediului. Taxa ar trebui sa descurajeze atat cumpararea de masini cu emisii mari de noxe, cat si invadarea pietei auto romanesti, dupa aderare, cu autoturisme la mana a doua, asa cum s-a constatat din experienta tarilor recent integrate din Est. Pretul masinilor second-hand va scadea simtitor, din 2007, odata cu eliminarea taxelor vamale si a accizelor.