"Ne apropiem de aprilie, cand va intra mult discutata acciza pe carburant, care va avea un impact in toate colturile, incepand de la transportul aerian, naval sau fluvial. Aceasta acciza este singurul si cel mai simplu activ pe care statul il are la indemana in acest moment pentru a aduna bani", a declarat, la "ZF Transport & Logistics Summit '14", Ion Lixandru, vicepresedinte al ARILOG si administrator Camion Logistic, scrie Mediafax.

Majorarea accizelor cu 7 eurocenti pe litru de la 1 aprilie va avea ca efect cresterea pretului carburantilor cu 0,41 lei litru, potrivit estimarilor Ministerului Finantelor.

Lixandru spune ca acciza este introdusa de ca o conditie pentru viitoarele acorduri de imprumut, iar ceea ce nu intelege lumea este ca pana si Salvarea se va scumpi dupa cresterea taxei.

"La noi nu este o problema, pentru ca noi vom muta pe logistica, logistica muta pe marfa si marfa va primi si ea bucatica ei de cost. Nu este o problema a transportatorilor", a spus Lixandru, adaugand ca unele firme de profil se vor alimenta din afara Romaniei, atunci cand pretul nu va mai fi concurential.

Reprezentantul ARILOG crede ca majorarea accizei va avea un efect de bumerang asupra bugetului.

Citeste si:

"Noi asta incercam sa mediatizam, ca expertii de acolo, care n-au facut o analiza de impact, sa inteleaga ce inseamna. Nu vor plati transportatorii", a adaugat reprezentantul Asociatiei Specialistilor din Transporturi, Depozitare, Achizitii, Productie (ARILOG).

Prezent la eveniment, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din (UNTRR), a afirmat ca in Romania se consuma anual cinci milioane de tone de si doua milioane de tone de , iar daca 13% din consumul de motorina local se va muta in afara Romaniei statul roman nu va mai castiga nimic din aceasta acciza.

"Noi am constatat urmatorul lucru: nu este interesat de colectarea unor bani in mod real, ci sa cheltuiasca mai mult in 2014, an electoral, si atunci trebuie sa aiba o justificare in fata altora, ca are venit pe care il pune pe hartie", a spus Dinescu.

Reprezentantii celor doua organizatii au mai criticat atat lipsa unor analize de impact privind proiectele de autostrazi, cat si a "barierelor administrative" cu care se confrunta companiile de profil.