Cu toate ca marile branduri auto internationale cer preturi tot mai mici la componente, iar materiile brute sunt din ce in ce mai scumpe, presiunea resimtita de furnizori a mai scazut. In Romania exita o serie de astfel de unitati de productie, cele mai cunoscute aflandu-se in zona Sibiului, a Craiovei sau a orasului Ploiesti (Mizil). Brandurile pentru care se produc componente in Romania sunt nume cu rezonanta in industria auto precum: BMW, Chevrolet sau DaimlerChrisler.

Furnizorii de componente nu sunt de acord cu schimbarile de preturilor care nu se bazeaza pe modificari reale ale costurilor de productie. Svenake Berglie, seful Uniunii Nordice a Furnizorilor, a declarat ca: „membrii asociatiei au fost profund deranjati de cererile de scadere ale preturilor la componente, in conditiile unei cresteri constante a costurilor materiilor prime”.

General Motors si Ford au obtinut cele mai slabe rezultate, dar si-au imbunatat relatia cu furnizorii, fata de anunl trecut. Dupa ce a vazut rezultatele studiului, Bo Andersson, directorul aprovizionarii la GM, a declarat ca: „Sunt surprins cat de docili sunt furnizorii, luand in discutie problemele pe care le intampina. Eu as fi fost mult mai ferm. Noi vom incerca o imbunatatire a acestei relatii”.

Citeste si:

Furnizorii considera relatiile cu producatorii de modele premium mai importante, pentru ca astfel de colaborari aduc mai multi bani, chair daca nu sunt comenzi de volum. Astfel, Toyota si BMW au fost percepute pozitiv de catre furnizori, lucru ce nu s-a intamplat in cazul GM, Ford, Fiat sau Volkswagen.

Conform studiului, furnizorii au din ce in ce mai multa putere asupra producatorilor auto, si asta pentru ca sunt dispusi sa cheltuiasca mai multi bani pentru dezvoltarea de noi proiecte. Aceasta tendinta poate genera scaderi ale costurilor finale, deci un pret final mai mic al masinilor.