Reuniunea Consiliului de administratie va avea loc prin telefon si urmeaza a se incheia dupa amiaza in SUA. Consiliul de administratie al constructorului auto japonez Nissan Motor a aprobat luni principiul discutiilor exploratorii in vederea unei posibile aliante cu gigantul american General Motors.

Consiliul de administratie a fost prezidat de directorul general de la Nissan, Carlos Ghosn, persoana care se ocupa in acelasi timp si de conducerea executiva a grupului Renault. Tot luni urmeaza sa aiba loc o reuniune similara a consiliului de administratie de la Renault, reuniune la care se va discuta propunerea venita de la Kerkorian, informeaza Rompres.

Zilele trecute, miliardarul american Kirk Kerkorian, cel mai mare actionar individual la GM, a propus crearea unei aliante intre GM si parteneriatul Renault-Nissan, o ipoteza pe care ultimele doua firme s-au declarat de acord sa o studieze. Potrivit agentiei de presa Kyodo, Renault si Nissan ar putea sa preia in comun aproximativ 20% din capitalul GM, investitia urmand sa fie realizata in proportii egale de cei doi parteneri.

Renault si Nissan sunt parteneri din anul 1999 via un sistem de participatii incrucisate, Renault controland 44,4% din actiunile Nissan, iar Nissan controland 15% din actiunile grupului auto francez. in prezent, alianta Renault-Nissan se claseaza pe locul patru in topul celor mai mari producatori de autovehicule din lume, dupa General Motors, Toyota si Ford.

Citeste si:

Anul trecut, Renault-Nissan a vandut 6,129 milioane autovehicule, adica aproximativ 10% din piata mondiala.

Constructorul auto american General Motors (GM) si fosta sa divizie de componente auto Delphi au anuntat la finele lunii iunie cel mai mare program de pensionare anticipata din istoria SUA, aproximativ 47.600 de angajati ai celor doua companii acceptand sa paraseasca voluntar servicul in schimbul unor plati compensatorii sau pentru a trece in pensionare anticipata.

GM, cel mai mare constructor auto din lume, a precizat ca aproximativ 35.000 din salariatii sai, aproximativ 10% din personalul total al firmei de 327.000 de persoane, au acceptat sa se inscrie in programul de pensionare anticipata negociat cu sindicatele in scopul reducerii efectivelor din America de Nord.

La sfarsitul anului trecut, GM si-a anuntat intentia de a reduce cu 30.000 de angajati numarul muncitorilor cu program orar din SUA, 113.000 de persoane in prezent, la care se adauga inchiderea a 12 facilitati de productie pana in 2008.